Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 917 ggr
Prova
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag är ny har på forumet!

Jag sökte mig hit för att jag behöver hjälp, Hjälp med att välja mellan dom har 3 söta valparna skulle ni kunna hjälpa mig?

1an = murkare än dom andra  

2an = Lite ljusare

3an = Lite ljusare

//Prova

AnneN
0

Vilka Valpar?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Prova
0

Så nu har jag laggt in bilden :)

AnneN
0

Vad söta de är =) Vad är det för ras/raser?

Jag tycker den 1:a var sötast men utseendet är ju inte allt, den ska ju ha en personlighet som passar ägaren också =)

_**/Mvh Anne

CelDara
0

#0: Jag tycker din fråga är rätt skum egentligen. Man väljer väl inte sin hund efter bilden bara? 

Men jag håller med Anne_N om att 1:an ser sötast ut på bilderna i alla fall.

Prova
0

#4 jag kan inte träffa hundarna.. bor för långt bort

CelDara
0

#5: Personligen så hade jag ju väntat med att välja tills jag hade träffat dom. Hade inte det gått så hade jag hellre väntat tills jag hade hittat nån som fanns närmare.

KindredCold
0

#5 Skulle aldrig välja en hund baserat på en bild. Jag skulle träffa hunden först innan jag bestämmde mig.. Kemin måste passa, personlighet och mycket annat.
Men på bilden gillade jag ettan och trean.

Mischa
0

Berätta för uppfödaren vad du söker.

Uppfödaren har ju spenderat mest tid med hela kullen och sett utvecklingen av individerna så hon/han borde kunna välja ut en valp till dig.

≧◔◡◔≦

Millan1971
0

Jag har sålt valp efter endast personlig kontakt per telefon och bild genom datorn…Köparen o jag hade tät kontakt där jag berättade om alla Valpar o hur dom var…denna köpare bestämde sig först av alla för en valp o hon är så nöjd fortfarande! Utseende mässigt tyckte jag att 1,an såg finast ut(gillar mörka färger) Men sen beror det på hur dom är till sättet oxå….Alltså ifall du vill ha en tuff orädd hund eller en som är lite mera försiktigare o lugnare mm

[mingdie]
0

Jag håller med #8,9 Uppfödaren är den som vet vilka personligheter som dom olika valparna har. Ett eller två besök säger inte så mycket. Hur hunden sedan blir beror mer på dig än vilken personlighet som valpen har.

KindredCold
0

#10 Ett eller två besök.. Man ska ju gärna följa valpen..
Bilda sin egen uppfattning tycker jag.

Visst kan man köpa hund efter val av bild, så kom mina omplaceringar hit. Ingen direkt chans att följa hunden då.
Dock kan man hjälpa till att forma hunden… Min tik är inte samma hund som de förra ägarna beskrev henne tex.

Lycka till med att välja hund.

[Mova]
0

vad är det för ras?

Prova
0

Jag har pratat med uppfödaren och hon har berättat lite kort om varje valp,,  Jag tyckte valp 3 passade bäst mig.. Och hon sa att hon tror den kommer att passa mig.. Först trodde hon 2 an men efter vi pratat nu i några dagar säger hon att 3 an kommer passa och nu vet jag lite om den också.. varje vecka får jag en bild och en liten historia om hunden för att se hur den utvecklas :)

jag tor det blir 3:an

AnneN
0

#13 lycka till =)

_**/Mvh Anne

Klump
0

Du kanske skulle välja valp EFTER att du har träffat den?

Vill bara varna dig om det är så att uppfödaren inte låter dig träffa valpen innan. Det är inte praxis att välja valp efter en bild, eller en förklaring från uppfödaren.

Man kan givetvis ha det som vägledning, men man bör absolut träffa valpen innan man svarar på vilken av dem man vill leva med i tio år.

Lycka till med din nya familjemedlem.

Gille
0

Klart man kan fatta tycke för en hund ifrån ett foto! Jag valde min tik efter foto o tingade min hane innan han ens var född :p  Är de dessutom så små som på bilden kan det nog vara svårt avgöra personlighet. Sedan måste man ju kunna ändra sig när man kommer till uppfödaren, om det inte känns rätt. Viktigast är att uppfödare o föräldrar motsvarar ens förväntingar.

Prova
0

Men jag kan byta och jag ska fara ner och hälsa på dom några timmar innan jag åker upp med valpen ajg väljer

CelDara
0

#17: Men är det inte nån som har tingat nån av dom andra valparna då?

LillMalin
0

Putt

Prova
0

det vet jag inte :)