Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 3327 ggr
AnneN
0

Presentationer

Ni som är medlemmar får mer än gärna presentera er lite så vi lär känna varandra och vet lite mer om vilka vi pratar med här inne Skrattande

/Mvh Anne

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Jag har redan skrivit en kort presentation av mej själv här http://blandrashundar.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=607a6b65-1328-4861-8e53-898683b6647b

_**/Mvh Anne

lill-jarven
0

Ja det kan man ju ställa upp på :)

Malin heter jag, är 21år och bor i Umeå där jag läser Turismprogrammet.
Jag har en drös med djur, 2 kaniner & 3 hundar. Fast ena hunden bor kvar hos mina föräldrar uppe i Kiruna.

Jag har tävlat med hundspann några säsonger innan jag flyttade hit och det saknar jag nåt enormt. Tävlade då i 4-spann sprint med lånade hundar.
Har även tidigare vikarierat som veterinärassistent ett par somrar och så har jag erfarenhet från hunddagis, så om nån har några frågor inom de områderna ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till :)

jonasjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Carina och är en gamling här :) 47 år är jag..bor i Norrbotten i staden Boden.Vi har två hundar en Golden utan stamtavla och en liten blras (Papillon/Japanese Chin.Hela familjen håller på med trav så vi har tre st hästar också.Jonas Jo som är en Kallbl.travare,Ballerina en C-Ponny och så ett russ som är två år och heter Sobel.Våran dotter som är 12 år kör ponnytrav och det har hon gjort nu i två år.Ska köra Sobel till nästa år..jag jobbar natt som Pers.ass och som jag trivs bra med Gladsen har vi också en kanin,som är av rasen Fransk Vädur.

På bild:våran Nordis med Frida Hallnor (hon rider honom några ggr i veckan)

V-lang
0

Lotta och tantis och som alla vet 25 år (46) Bor i ett radhus i gävle med min sambo och 2 av mina barn Emma 18 och Matilda 15 =) Båda brukar vara här ute och terrorisera, sabla ungar inte ens här får man vara ifred ;) Har 2 stycken äldre barn som flyttat hemifrån också Niklas 23 år och Frida 21 år.

hemma hos oss bor även en heliga birma Digital Doris snart 5.5  världen sävligaste katt, allt hon gör går i ultrarapid alltså inte lik sin matte möjligtvis sin husse. Sedan har vi då Skorpan en snart 8 årig papillon utan papper, en sur liten tant som inte går av för hacker…hon är världen goaste och fruktansvärt lättlärd men som sagt attans vilken primadonna.

Liss
0

Lisette heter jag. Är en pigg liten tjej på 20 år som gillar mycket och ogillar lika mycket;P
Jag tas oftast som blygg och tyslåten av sånna som inte känner mig, dock dem som känner mig vet om att jag pratar som tusan och har nära till skratt! Gillar att vänta och lära känna människor först bara.

Älskar djur självfallet, äger en ecko gris (amstaff/dogo argentino) på 1 år och en kisse katt som heter Móri (Cornish rex) som är ca3 månader. Dem förgyller mitt liv och gör allting mycket ljusare.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Olysios
0

Jag heter Therese och jag är 18 år gammal, har en blandis vid namn Gizmo. Jag är bosatt i Norrköping och mitt största intresse är Agility och Fotografering. Jag har en Eos 400D systemkamera och jag tillbringar mycket tid ute då min hund förståss är med mig :)
Är lite av en ensammänniska och jag tycker om att hålla mig till mig själv då vet jag att jag kan göra exakt som jag vill :)
Men såklart tillbringar jag mycket tid med kompisar. Och min mamma och pappa som jag bor med :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Liss
0

#6 Jag bor minsan med i Norrköping:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JessicaL
0

Jessica heter jag, 26 år. Jag har en blandrasvovve på 6 år. Gizmo heter han. Tillsammans håller vi på att flytta in till Gävle. Vi kommer att bli stadsbor - hur nu det kommer att gå!? Våra vänner katterna ville inte bli stadsbor och har därför flyttat ifrån oss. Vi saknar dem mycket och jag tror att katterna saknar farbror Gizmo också.

Gizmo är korsning mellan dobermann och labbe. Den bästa tänkbara blandningen! Vi har gått lite lydnadskurser odyl, även om det var ett tag sedan. Numera håller vi oss till promenader och stallarbete. Jag har nämnligen två hästar också.

kerstinjoh
0

Kerstin heter jag, en självgående tantis på rätt sida av 25-årsstrecket och Lottas vapendragare. Det är vi som håller ordning på snorisarna.

Hund har det funnits i familjen långt över 30 år och just nu bor här en stolt och unik Töntbull.

Till familjen hör två utflugna snoristjejer med varsin hund, en schäfer och en am.staff/rottis, en kanin vid namn Torben, två råtteländen och ett antal fiskar.

Jag har även tre minisnorisar, tre killar mellan 1½ - 7 år.

Jag jobbar på en korttidsavdelning där jag stormtrivs.

F.ö. har jag väl gjort det mesta här i livet, både det man ska och det man absolut inte ska. Resultatet har blivit en halvtokig människa, som inte tar någonting på blodigt allvar! Inte ens mig själv!

Hennum
0

jag heter johanna. jag är 19 år (snoris, yeeeaaah! vi rular) och går på assistentlinjen på solviks folkhögsskolan utanför skellefteå. fast egentligen bor jag i skåne och om några veckor är jag hemma hos mina djur igen. tycker om foto, musik, rollspel, festa, läsa böcker, keramik. folk anser mej vara konstig, jag tackar och tar till mej komplimangen

har en vovve, pappas egentligen, nikita heter hon. hon är bordercollie rottweiler schäfer och hon ska snart få bli mamma om vi hittar den rätte pappan. vi har hållt på med Agility och börjat med flyball. hon blir nog 5 år snart :O

har oxå 4 katter. 3 unga herrar Kurt, Bertil och Mister Jansson och en gammal dam Lukas. det är utekatter men dom har tagit över vårt uterum.

samt en liten shettisgubbe, Brutus, som är 18 år typ. han har haft en hel del problem i sitt liv misstänker vi. men nu har han kommit till oss och här kommer han få stanna om vi inte hittar något bättre hem åt honom.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

AnneN
0

Fler som vill presentera sig?

_**/Mvh Anne

Tazzar
0

Jag heter Johanna, är 15 år och bor en liten bit utanför Stockholm med mamma, mormor, Mollie, Aniu, Vezzlan, Smulan + fåglar..

Är hundtokig och har varit det hela mitt liv, dock har jag inte kunnat vara med hundar några längre tider, innan jag blev ca 11 år då min allergi mot hundar (och katter + andra djur) försvann (är mycket tacksam över det, vad som än hände).

Har nu två hundar, en blandis och en BC, Mollie och Aniu. Två katter, en huskatt och en Norsk skogkatt, Vezzlan och Smulan. Två undulater och ett akvarium, och snart en hamster.

Tränar Freestyle, lydnad och Agility med vovvarna… Har ställt ut Mollie på blandisutställning en gång då hon kom 4 av alla unghundar.

Gillar att fotografera och har en Nikon D40 som jag fotograferar med..

HannaM
0

Jag heter Hanna, bor istockholm och äger ingen blandras, men en irländsk setter och tre illrar. Hunden Moyry verkar väl i för sig tro att han är lite iller, han försöker krypai n i illrarnas kattunnel och tränger sig gärna igenom på trånga ställen, knäppisen. Likkvoffen är född 15 augusti i år och är alltså inte så gammal. Han älskar allt och alla. Ska umgås med allt på två ben som rör sig och fattar inte att det inte är önskvärt alla gånger.

GitteL
0

Hallå jag är medlem mer för intresset av personen Anne som har sidan haha. Har ingen hund eller något annat djur mer än silverfiskar.

Var kattälskare men hon dog. Vill ha en cubansk hund i framtiden kommer ej ihåg namnet havannis ngt….

Beundrar er för ert ansvar att ta hand om dessa kärleksfulla djur.

Även om man varit ute i 5 minuter är de så glada att se dig.  Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

TinaH
0

kan tala om att jag också är sajtägre.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Xiox
0

Jag heter Malin, är 13 år, går i 7:an och trivs rätt så bra! Gillar att gå ut med hunden..och så tycker jag om att gå i skolan x) Mitt favorit ämne är So och Svenska, dom värsta är Gympa (våran gympa lärare är lite smått störd)

va mer ska jag skriva om? Kanske att jag är en tvättäkta snoris (enligt alla tantisarna, fast stämmer det?=)

Elna
0

Jag heter Elin och är 14 år. Bor i Stockholm med mamma, pappa, bror, syster och hund! ;) Har alltid varit hundintresserad, började när jag var mellan 2 månader - 2 år, då vi bodde i Tyskland och jag brukade vara med våra kompisars Rottweiler hela tiden! :)

Jag och min kompis började tidigt att gå till alla i området och frågade om vi fick gå ut med deras hundar, kände då alla hundar i området, känner dem fortfarande! ^^ Alla i området tyckte att jag skulle gå en egen hund, skulle bara övertyga mamma och pappa. Sen flyttade vackra Nagli in till vårat omrde och jag lärde känna henne, sen hade inte matte tid med henne så då blev hon min! :)

Nu tränar jag aktivt med Nagli (agility, Freestyle, lydnad, rallylydnad, uppletande, budföring), sitter med i styrelsen på klubben, även kurssektorn. Skolan är typ det värsta som finns, tar bara upp dyrbar tid! Försöker hinna med skolan, men hundarna kommer i första hand! ^^ Är nöjd med betygen även fast jag kunde lagt ner mer tid på skolan! :)

Har haft 8 undulater och två undulatkullar.

Älskar att fota så det bor en Nikon D50 här hemma! ;)

Anett Lindbom
0

Jag heter Anneth Hedbrant, jag är hela 43 år gammal & jag bor i Bollnäs. Jag har en hemmaboende son på 18 år & en utflugen dotter på 21 år.

Någon blandrashund har jag inte men jag har en renrasig Whippet.  Vi hade blandraser när jag var liten, bla en Lapphund-Chow Chow och en Lapphund-Karelsk Björnhund.

Jag skulle kunna tänka mig en liten blandras, ngt litet lurvigt & pluttigt, =)

Jag har en del andra djur också som katter, fåglar, möss, fiskar & dammråttor..

Kram från Anneth

GitteL
0

#15 Ojdå du får ursäkta mig. Inte min mening att glömma dig. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

AnneN
0

Kul att få lära känna fler lite bättre än innan =)

_**/Mvh Anne

TinaH
0

# 19

Ingen fara….så här i all julstress så kan man miss något…*S*

Varmt välkommen hit!
Hoppas att du ska trivas här! :-)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

AnneN
0

Någon mer somm vill presentera sig?

_**/Mvh Anne

L8sson
0

jag hittade denna sida idag ^^ gud va kul tänkte jag hehe och de va de :D mkt spännande:D

jag e en tjej på 15 år :) mitt liv är hundar.
Det finns inte bara hundar i mitt liv jag har amssor av andra små varelser :)
Jag bor i Dalarna (Rättvik)med familj.
Jag har en hund som heter Berit en jämthundstik på 9 år :)
ska snart söka gymnasium ska då säka till hundsports gymnasiumet i forshaga :) hoppas hoppas att jag kommer in.

de va lilla jag de :)

AnneN
0

Kul att få lära känna dig också… Hoppas du kommer in på den utbildning du vill gå =)

_**/Mvh Anne

L8sson
0

aa kul med en hundsida till :) aa hoppas man lär känna alla här :D
ja de e min dröm men vi får se hur de blir ^^

Cerrolyn
0

Jag är en golden hane i mina bästa år (4). Jag brukar köra runt min matte i skog och mark och leta efter pinnar (bruksspår)och leta "snorungar" i skogen (brukssök). Men även på gräsmattor där jag visar upp det jag kan.  Dvs sitt, ligg och annat (lydnad), matte ville prova på att springa runt på en bana med massa andra hinder som skulle hoppas över, gå igenom och balansera på, ganska kul att se matte flamsa omkring ;). Vi kommer att tävla ibland i detta. Jag har lyckas med bedriften att få både LPI och LPII på min matte.

Ja, min flock består av en katt som heter Zeeb (14 år) en liten tvåfotare som de kallar Elina (9 år) en annan som kallas för Krille (12 år) och matte och husse då.

Vill ni veta något mer om mig eller min flock så är det bara att fråga.
Min hemsida: Ceasars VännerLänken öppnas i nytt fönster

Är nu också Medarbetarehttp://blandrashundar.ifokus.se/

**MVH Cerrolyn

Linda-A
0

Jag heter Linda och är 22, snart 23 år gammal. Jag bor i Uppsala i en ynka studentlägenhet på 25 kvadrat. Jag pluggar fjärde året på SLU och tanken är att jag ska vara färdig husdjursagronom om drygt 1 år.

Hade förut 2 kaniner men när gulligaste valpen Shelby  flyttade in i julas fick en av kaninerna flytta hemifrån.

Shelby är min första hund så vem vet hur det hela kommer gå?! Till råga på allt valde jag en ettrig terrier som försat hund, hon är självständig som tusan vid 12 veckors ålder. Drar sig inte det minsta från att springa 150 m hem till ytterdörren om det är för kallt om tassarna ;)

AnneN
0

Kul att få läsa lite om dig också Linda_A

Vad gör en husdjursagronom?

_**/Mvh Anne

Linda-A
0

#28 En husdjursagronom jobbar vanligen med lantbrukets djur dvs. kor, grisar, får och fjäderfä. De senaste åren finns det flera kurser att läsa om hundar, katter och hästar.

Husdjursagronomer kan jobba som rådgivare inom tex genetik, utfodring, beteende osv, som forskare, som naturbrukslärare, foderutvecklare osv.

Mer info finns på SLU:s hemsida

AnneN
0

Aha tack =)

_**/Mvh Anne

Linda-A
0

Det var så lite så! Det är inte många som känner till yrket utan de flesta tror att vi är ungefär som veterinärer.

Enkelt kan man säga att vi jobbar för att hålla djuren friska och välmående medan veterinärerna tar hand om de sjuka djuren.

Cerrolyn
0

Det låter som ett spännande yrke.

**MVH Cerrolyn

Linda-A
0

Ubildningen är kul, speciellt när man tagit sig igenom de grundläggande kemi och statistik kurserna och nu får läsa om djuren! Läser för tillfället en kurs om hund och kattavel, spännande!

Jag hoppas att jag kommer få tag i ett jobb som är kul och intressant när jag är färdigutbildad!

AnneN
0

*putt*

_**/Mvh Anne

NaObie
0

Heter Ida och är 23år gammal, är uppväxt med en hjord av djur. Hade fåglar när jag var liten. 90 kom första hunden en schäfer/kelpie blaning vid namn Lassie, hon blev 9½år gammal. 91 kom första katten Missy som blir 17år iår. Tog hand om henne från en gård då hennes mamma blivit påkörd. Är uppväxt på välling och är extremt kelen av sig. 94 fick vi vår andra hund Nalla som är labbe/shäferblaning, hon blev 11år gammal. 99 fick vi två Valpar från Nalla och en schäferhane Japp (japp bor ihop me nallas pappa); Hamlet och Laika, vi behöll Laika o hon blir 9år iår o e hur pigg som helst, älskar att bada i sjön. 00 Fick vi vår andra katt Zimba från grannstallet, han dog tyvärr bara 4mån gammal, i samma veva fick vi en frågan om vi ville ta hand om Zimbas bror Hobbe då hans ägare blivit allergiska, d blev att vi gjorde d..hobbe är idag 8år o traktens fighter. 03 Var det dags för
 tredje katten Zeeka och i samma veva skaffade min storasyster en skogis; Ozzy, o då han inte trivdes i lägenhet fick han vara mer o mer hos oss o nu bor han här förgått.

När jag flyttade till Uppsala för att plugga till receptarie me inriktning djurläkemedel, skaffade jag mig en egen katt; Tindra som blir 3år iår o iår skaffade jag en liten kompis till henne; Pärla som fyller 1 i nov. Min syrra o hennes sambo skaffade en liten shitzu/tibe blanning 06 o nu pluggar d båda i Polen till läkare så lilla Ludde bor hos oss undertiden o om jag känner dem rätt så kommer han nog stanna hos oss me :). Förutom alla dessa djuren så har vi haft kaniner till o från. Just nu har mina småsystrar varsin kanin; Kiboo och Tova, som den 21feb fick en liten bebis; Kivi, så vi har 3 kaniner för tillfället. Har även salamandrar och fiskar. Hästar har oxå funnits men just nu har vi bara en häst som är min lillsysters; Victor Vic, hon tävlar honom i hoppning. Hon har även en hamster; Julius Ceasar.

I framtiden vill jag jätte gärna ha en papillion då jag tycker dem e såå fina, men ja,,d e i framtiden d hehe..

Hoppas att ni inte blev förvirrade :)

AnneN
0

#35 inte alls förvirrande, men det låter som ni har en hel del mysiga djur hemma =)

_**/Mvh Anne

NaObie
0

Lägger upp en bild på djuren som vi har nu…fiskarna o salamandrarna e ej me…

AnneN
0

#37 Så otroligt fina djur du har =)

_**/Mvh Anne

SparklingTindra
0

Jag heter Anna och bor i en lägenhet i Gällivare. Jag är 19 år, fyller 20 i november. Jag har inget fast jobb, utan vickar på olika förskolor när dom behöver folk. Men just nu har jag tagit en paus från det och är hemma. Mina intressen är ALLT som har med hundar att göra. Jag är uppvuxen med storpudlar som är en av dom härligaste raserna i världen enligt mig. När jag har fyllt 21 år så ska jag flytta till stockholm och utbilda mig till instruktör och problemhundskonsult (hundpsykolog) om allt går som jag vill. Ska även utbilda mig till agilityinstruktör antingen i år eller nästa år.

Just nu har jag 6 hundar hemma, en snart treårig shetland sheepdogtik (Request Sparkling Rose "Tindra") och hennes 5 valpar; Aska, Elvis, Zorro, Enya och Milou, som är 5 veckor gamla. Jag ska behålla en av valparna (Enya), dom andra kommer att flytta till Jokkmokk (Zorro), Boden (Elvis) och en ska stanna här i Gällivare (Milou). Aska är ännu inte tingad, men har många intresserade.

[Vargnatt-]
0

Men har jag inte skrivit här :O

Nå, heter Victoria, men kallas Vicky eller Vic :). Är 20 år och bor i Munkfors i en villa med sambo, katt och hund. Kommer egentligen från Kiruna och har hunnit bo i Umeå också.
Älskar djur, uppväxt med hund och katt och utan djur känns inte livet riktigt bra. Läser mycket, allt möjligt :). Och fotar en hel del, mycket djur och natur blir det :).

Är ganska blyg och tystlåten av mig i början när jag träffar folk, men har man bara tålamod med mig så ger det sig :).

[Malin3033]
0

Jag är då Malin, och såg med stor skräck att jag inte skrivit här, slarvmaja! Iallafall, jag bor i Strängnäs med två hundar, en sheltie (shetland sheepdog) och en Lancashire heeler. Med sheltien Ronja går vi lydnadskurs och om 10 dagar börjar agilitykursen, hon är 11 månaders trefärgad sheltie med världens bästa humör och älskar att jobba och lära sig nya saker. förhoppningsvis kommer vi snart ut på tävlingsbanorna i både lydnad och Agility.

heeler gubben jag har här hemma heter Ivan och är 7år, han kommer från Tumlex kennel som faktiskt också ligger i lilla staden strängnäs. han är en hund med mycket go i, och otroligt intelligent, nästan lite för mycket för hans eget bästa. vi har provat lite Agility men pga rädslan för andra hundar har vi varken kommit ut på agilitybanan eller i utställningsringen.

visst är det alltid lättast att beskriva sina hundar?
Men jag drar några rader om mig också.
Jag är 14 (15 i september) år med stort fotografi samt hundintresse. går i 8:an och planerar nu inför min praovecka som jag ser som en stor möjlighet att få en inblick i vad jag sedan vill gå för gymnasium/arbeta med i framtiden. på fritiden blir det mycket hund, men även plugg och kompisar, som dagens alla ungdomar. jag ställer ut Ronja en hel del och tycker det är jätte kul att åka på tävlingar och kommer fortsätta med det så länge Ronja tycker det är kul.

Det var nog lite om "mig".

Tuff
0

Mitt namn är Emmelie och jag bor i Nygård (mellan Trollhättan och Göteborg).

Mina intressen är hästar, hundar och träning. Jag är stolt ägare till två hästar. Evita är en New Forest på 18 år och Nicolina är en korsning på 20 år.

Imorgon klockan halv fem kommer jag dessutom vara ägare till en liten valp av rasen westie, en av mina två favoritraser =).

I framtiden hade jag helst velat jobba med hundar men har ännu inte hittat ett hundrelaterat yrke som passar mig så just nu lutar det mot att jag ska utbilda mig till jurist och advokat, något jag har velat bli länge.

Vad kan man mer säga om mig, jag cyklar och simmar mycket under sommaren och på vintern tar jag gärna på mig pjäxor och åker längdskidor. Jag har två utflyttade syskon som betyder otroligt mycket för mig och som jag saknar nåt enormt nu när jag inte träffar dem varenda dag. 

Det var lite om mig, vill du veta mer är det bara att fråga=)