Hemsk avel!
Nu blir jag irriterad.
En kennel som föder upp amstaffs har nu en planerad kull på G vad jag har förstått.
Hanen har C/C höfter och tiken D höfter!
Finns det ingen som har vett när de gäller sådan avel?
Både från uppfödaren och köparen.
Jag själv skulle aldrig köpa en hund avlad på så dåliga höfter.
Tycker synd om hundarna och inte minst valparna som löper stor risk att få mycket dåliga höfter.
Hänger inte ut någon, finns fler som avlar på dåliga höfter. Ville bara skriva av mig lite.

Om man kontaktar SKK så kan dom ge tiken & hanen avelsförbud!!! Dvs, man spärrar båda två ifrån avel och detta står även på SKK sedan.
Kanske, men antar att de redan vet om de eftersom de är reggade där.
Brukar inte sådana saker stå där?
Jag vet inte sådant då jag aldrig haft med SKK att göra förutom rottisarna jag haft.

Att avla på defekta höfter och även andra defekter som påverkar djurens hälsa anser jag är så oseriöst det bara kan bli!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Håller med.
Det är så synd att detta förekommer.
En vän till mig ska prata med personen som ska skaffa valp ur den kullen och försöka få denne att förstå..
Usch vad hemskt!

Ring till Djurskyddet om du är helt säker på detta.. Då det är enl lag straffbart att avla på defekter..
#6 På hanen är jag säker, står på hemsidan.
Tiken, inte lika säker.
Enligt SKK´s hunddata så har hennes tik HD grad D och artros, lindrig utbredning.
Kollade upp det för att vara säker.
Det är inte tillåtet att avla på D höfter.
Tack och lov för hunddata, hoppas folk är klyftiga nog att kolla upp dessa hundar innan dom skaffar valp därifrån!
≧◔◡◔≦

Anmäl till SKK, det är det enda jag kan säga…
Reggar de vaplarna? de som föder upp oreggade bryr sig väl sällan om regler etc. Nu finns det bra såna oxå fast de säljer oreggade alla är inte nötter.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#12 Vet inte, vet bara att de inte ska DNA-typa valparna..
#13 Det vet jag ej varför de gör dna tyupa alltså men så är jag inte insatt i denna ras heller.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#14 Jag är inte så insatt i just DNA-typning, kanske finns någon som kan förklara det bra :)
Så som många amstaffuppfödare sköter sig är syndigt, det bedrivs en matadoravel på hundar med bevisat dåliga höfter och dessa uppfödare prisas….
≧◔◡◔≦