Jätte orolig, behöver råd
Idag var jag hundvakt till underbara vovven….
När jag kom ditt så fick jag lov att diska hennes vatten skål och matskål. De var så äckligt, att jag inte kan beskriva det i ord..
När vi gick ut så var det endast stress. Då jag kan inte kan gå fort så vart det att dra åt kopplet hårt och ta fram sina starkaste sidor och försöka lugna ner henne. Hon satte sig ner för att kissa, men kunde inte sitta stil hela tiden och började sakta gå framåt och samtidigt kissa klart…
jag stog självklart stilla för att hon inte skulle känna sig mer stressad.
men det hjälpte inte :(
sen kom vi bort till Pizzerian skulle köpa mat tillsammans med min kompis, medans polarn var ner och beställde så satt jag kvar med henne ute och hon bara satt och skakade. Det var endast 2 personer som var ute när vi kom ditt.. Jag satte mig även lite avsides med henne men det hjälpte inte.
Sen när maten var klar och jag reste mig upp så började hon typ springa på en gång. Åh jag fick återigen dra åt kopplet..
Hon var stressad stissig och allmänt inte sig själv..
Klorna var ääääckligt långa och har nog inte vart klippta på länge .
Dom stack säkerligen ut minst 1½ cm . Om inte mer..
Jag vet inte vad jag ska göra : ( .. Tycker så j*vla synd om henne.
: ( .. Hjälp mig med råd…
Åååh nej, inte ringa djurskydd grejjen. Då jag ringt dom om ett annat fall . har ingen som helst tillit till dom.
Då ser jag hellre att jag löser detta på annat sätt…
Polisen kan du också ringa till.
Du får tjata lite på djurskyddet, de har åkt ut på alla fall folk jag känner ringt om. Man får vara lite ihärdig.
Tyvärr finns det inte så mycket annat du kan göra, mer än att övertala ägaren att du kan ta hand om hunden.
Prata med ägaren om vad du tycker är fel..

Visa de djurskyddslagar som finns för ägaren, tala om att kan han inte följa dem så kan du ta över hunden om han vill. Det låter som om hunden är enormt understimulerad också vilket skapar en massa stress för hunden.
Säger som #1 Djurskyddet får man tjata på, men polisen brukar bara hänvisa dit om det inte är ett pågående brott.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 - visst skulle jag kunna ta hunden men inte förrän i sommar när jag bor i huset.. Räcker med katterna jag har nu !
#2 - jo men måste komma på nå bra om jag ska ha hunden.
Då jag inte vill bli osams med honom.. : ( ..
Då blir det bara värre.
Erbjud dig att ta hand om och promenera med hunden vid dom tillfällen du har tid, det underlättar säkert för både husse och hund.
≧◔◡◔≦

#4 - Jo började idag… Men jag måste ha nån med mig…
då jag har ett skadat knä som kan rycka vid minst lilla tryck eller vad som helst… Annars hade jag gjort mer än jag kan nu
#5 förstår helt, men du behöver ju inte bara aktivera hunden med motion utan främst skallen.
Testa att kanske trötta ut hunden lite mentalt innan ni går på promenad och se om hunden blir lika intensiv.
≧◔◡◔≦

#0 Kör hjärngymnastik med hunden, lite vardagslydnad. Och om klorna är långa så kan du klippa klorna på hunden, risken finns annars att hunden får smärtor och går fel.
Ring polisen och begär att dom hämtar in hunden.
OM man inte sköter sin hund får man inte ha den kvar.