Nån som använder/använt Magnusson's foder?
Har en fråga ang. det, hur är bitarna? Är de små eller stora? (nån som har en bild kanske?) Använder standardt nu och de bitarna är alldeles för små för Kito, han sväljer dem utan att tugga.. :/

Har använt magnussons och om jag mins rätt så var det ganska stora bitar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#2 Hur var fodret i övrigt då? gillade hunden det? Kito tvär vägrar standradt nu, måste blanda i doggy för att han ska äta öht, men doggy blir han jätte dålig i magen av :(

Vad kostar magnussons meat & biscuit att köpa i en vanlig affär? På foderbilen.se låg priset på 459kr/15kg stämmer det i vanliga affärer med då?

Jodå hon tyckte om fodret men då hon är allergiker så fungerade inte det fodret eftersom det innehåller spannmål, men i övrigt så var det rätt bra.
Jag tror att det kostar ungefär lika mkt i vanliga djurbutik.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#4 Jag har även ett annat foder jag funderar på, men så läste jag lite om magnusson och det låter ju rätt bra. Det andra är dock lite billigare så man får väl pröva det först, blir han dålig i magen eller visar tecken på hud problem får man väl byta igen.
Trodde aldrig när jag skaffa Kito att jag skulle få problem med foder av alla saker. Han åt så friskt och glupskt som valp och nu är det som om han bara säger "stopp". :/

jag har provat det på mina hundar, var absolut ingen höjdare.
hundarna fick diarré och luktade väldigt illa, slutade med det fodret och dom mådde kanon bra.

#6 vad kör du på nu då? Jag är så kluven! Vill ha ett bra foder till Kito men eftersom vi lever på endast sambons inkomst just nu så får det inte kosta över 450:- Annars spricker vårt sparande för vetrinärvården till djuren x(

#5, ifall hunden har hudproblem ska man väl ge foder med lamm och ris? Finns väl den kompositionen inom flera märken har jag för mig. Jag tycker oxå att Magnusson verkar bra, åtminstone när man läser om det på hemsidan. :-/
Om du vill ha ett billigt, bra foder med lamm och ris.
Köp Carries Lamm & Ris.
Det kostar inte mer än 400:- á 15 Kg
(beror väl lite på vart du köper det..)

#5 Tror lamm och ris brukar vara det optimala vid foderallergi, hudproblemen har jag hört att man kan lösa genom att ge dem en tsk fiskleverolja på maten. Man lär så länge man lever! ^^,
Kito har ju inga hudproblem nu, har aldrig haft heller, men det är ju vanligt bland de raserna han är att få problem med huden. :/
#10 Läste bara vad CelDara skrev om Lamm och ris ^^
Ja, hus och slö päls kan lösas med fiskleverolja. Min katt får det, hon börjar bli gammal, och pälsen är inte vad den en gång var. Oljan funkar som sänt från skyn :p

#11 så det stämmer alltså! :) Tänkte pröva det på Kito med, han är ju fin i pälsen men jag vill ju förebygga hudproblem, måste bara lära mig hitta till fiskleveroljan i affären med, hittar den aldrig och så blir jag sur och går.. x)

#10: Det var herren i djuraffären här som sa att lamm och ris är bra både för känsliga magar, och för hudproblem. Och så har jag för mig att jag läst det nånstans oxå.. men jag är inte helt säker. Så det tål kanske att forskas i. :-)
#11: Fiskleverolja hade jag inte en tanke på. Där ser man! Men är inte det hemskt äckligt? Eller kanske inte för katter iofs.. Hehe.. Jag ger min katt en äggula lite då och då för pälsens skull. Och öljästtabletter. Han är så blank och fin så. :-)

#13 Jo det kan mycket väl hjälpa även hudproblem. Men alla lamm och ris foder jag tittat på hittils har innehållit skumma grejer jag inte hört talas om innan (och de som inte innehållit skumma saker har varit sjukt dyra), och jag är feg gällande sånt. Jag vill veta vad det är i hans mat :/
#13 Kan man ge öljäst till hundar också?
Min hund är lite slö i pälsen.. Har ett bra foder, men de böver lite hjälp på vägen..
Hunden käkar också fiskleverolja. Hannen då. De gillar det ;)

Shelby äter Magnussons meat & biscuit. Innan hade hon ätit Hill's men sen börjat matvägra. Nu äter hon glatt upp maten varje gång jag ger henne den! Bitarna är ca 1x1 cm stora. Hon är blank och fin i pälsen och magen funkar utmärkt! Hon bajsar ca 3-4 gånger per dag.
Eftersom jag och ett par kompisar köpte över 75 kg ihop dirket från fabriken blev 15 kg's säcken billig. 300 :- har jag för mig att den kostade och då var säcken direkt från fabriken, färskare kan man inte få!

#15: Det är säkert ingen fara med att ge hundar öljästtabletter. Kan jag inte tänka mig ialla fall. Om både människor och katter kan äta det så bör ju hundar oxå klara det. Öljästtabletterna köper man i hälsokostaffären, så man kan ju fråga innan ifall dom vet nån som ger det till sina hundar.

#16: Är inte 3-4 ggr/dag ganska mycket…?

#18 Hon brukar bajsa runt 8 på morgonen, sen någon gång på eftermiddagen och så sen vid 23 på kvällen. För henne är det normalt i alla fall. Kanske ska påpeka att jag har en jack russell på snart 8 månader :)

Vi köpte hem nytt foder idag som Kito verkar gilla, nu gäller det att få upp min stackare i vikt igen. Vilka problem man ska ha hela tiden. Hehe
3-4ggr /dag är nog ganska normalt för en så ung hund då matsmältningen inte går över till "vuxen" förens hunden är ca 15 månader! :)

#20: Jaha.. där ser man! Alltid lär man sig nåt nytt! (Har ju som jag kanske nämnt tidigare aldrig haft hund själv, men hoppas snart bli ägare till en!)

#21 jag är uppvuxen med hundar men visste inte heller sådant förens jag skaffade en själv! :) Är det nått jag har lärt mig genom att ha Kito så är det att alla hundar är olika, och träningsformer osv för olika individer kan se ut som natt och dag :)

#22: Jo, jag har ju oxå vuxit upp med hundar (skilda föräldrar och båda har haft hundar så det har ju blivit några stycken) så jag trodde jag visste en del. Men man lär sig nya saker hela tiden. Jag läser hundtidningar och en massa på nätet och lär mig nya saker varje dag. Och förmodligen kommer inget av det jag lärt mig att stämma in på vår vovve sen i alla fall! X-D

#23 haha du kommer nästan garanterat få kämpa med att hitta både träningsform och passande belöningsform för vovven! Kito var jätte svår, han är så känslig samtidigt som han kan bli helt "blockerad" och inte reagera på något. Och godis tar han inte utomhus, om man inte kör "sök" då. Hmm.. kanske är min hund som är knas? :D Men han är så söt&go så det gör mig ingenting!

#7 Nu kör jag med Tello High Energy svart säck och det är hur bra som helst :)
Någon skrev att dennes hund bajsade 3-4 gånger om dagen och det gör även min hane också :) Så det är nog inget problem
Magnusson är ett riktigt bra foder.
Bitarna är medelstora.
Min katt delar bitarna på två, och äter det utan problem.
Det är givetvis inte köpt till katten, jag vill bara få sagt att han klarar att äta det, så det lär inte vara ett problem för någon hund.