Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 651 ggr
Dior
0

Vilket är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, alla. Skulle behöva lite goda råd.

För en vecka sen sålda jag lilla valpen, Dundra till en familj som verkade jätterar å trevlig. I går ringde de och berättade att det inte fungerade. Påstod att hon var så skygg att hon t.om morrat åt främmande och framförallt vuxna män. När de var här visade hon inget mot mannen i huset, men det hade kommit nu. Hon berättade att de varit på SKOLAVSLUTNING, trots att de bara haft valpen några dagar, och efter det hade hon blivit avvisande. (konstigt…:/)

Hur som helst. Dundra kommer hem idag, och jag har en tant som väldigt gärna vill ha henne, trots det jag berättat. Hon har redan köpt två av mina Valpar och lever för dessa två, är alltid hemma och har en jätte-trädgård vid sjön.

Är det bäst för valpen att stanna här hemma några dagar, hos mamma och sina två systrar som är kvar, och framförallt den välkända miljön, eller är det bästa att låtahenne installera sig direkt till sitt nya hem? Om det bästa är att ha henne hemma först, så undrar jag, hur länge? Finns det inte risk att hon blir uppriver en gång till efter att börja slappna av och sen få flytta igen? Jag vet att det bästa vore att behålla henne själv, och vore det inte för tanten, och att vi har två tikar kvar skulle jag inte tvekat på det. Men vill nog ändå göra ett försök till. Så hur ordnar jag övergången med nya flytten allra allra bäst???

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

KindredCold
0

Jag skulle installera hunden hos den nya ägaren direkt.
Kanske ha hunden hemma en dag så att den nya ägaren kan komma och titta på den i sin trygga miljö så att säga.

Men jag är inte säker, tror bara att det var så jag skulle ha gjort.

AnneN
0

Jag tror absolut att det bästa för valpen vore att åka direkt till nya ägaren så att den slipper bli trygg och avslappnad i ett hem för att sedan ryckas upp och behöva flytta igen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dior
0

#2. Ja, jag känner också att det nog blir det bästa.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus