Första fästingen
Idag hittade jag första fästingen på Hades. Trots scalibor. Satt utanpå örat.
Har fästingar olika färger? Hade för mig att dom var svarta, men denna var brun!
Vad ska jag nu hålla kolla på?

De kan vara bruna också, jag är glad att det inte är så mkt fästingar här uppe
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det finns sorgligt nog 11 sorter i sverige (=olika färger), sedan har dem olika livscyklar, först är dem små larver sen blir dem en äcklig fästing.
dessutom fanns fästingen INNAN dinousarierna och har ingen naturlig fiende! BLÄÄÄ säger jag bara!
*haha, inte märks det att jag var hos en veterinär förra veckan och fick föreläsning?*
lyssnade på the voice i veckan och jonas från skansen var där. Han sa att fästingen är det enda djur som inte fyller ett syfte på planeten…vad säger ni, ska vi skapa en braintrust och hitta ett sätt att en gång för alla eliminera den lilla parasiten?
JA! Låt oss eliminera :
#3 Hörde jag för ett par år sedan.
De sprider bara sjukdomar, och fåglarna äter dem inte.. Varför inte döda de små liven?
Till trådskaparen:
Jag har också hittat en fästing på Rinoa trots scalibour. Men en enda som satt precis vid slidan på hunden.
Tror inget medel ger 100%.ig garanti, men det är också enda gången hon fick en fästing med halsbandet.

Kito har aldrig haft en fästning hittils i sitt liv och jag hoppas på att han heller aldrig kommer få nån (även om det känns som en dröm som förr eller senare kommer gå i kras).

Hej…har varit usel skrivare på ett bara tag nu…ska försöka skärpa Mig
..
Hm? För ca: 2 veckor sedan följde Nicko med Husse till Sthlm på jobb !! Alla vet väl att fästingarna härjar mest i det området !! Så dag 2 frågade Jag hur det gick i fästing-paradiset 
-Vaaaa ??
.."vad säger Han" ????
Nicko hade haft SEX st. vid nosen ! Alla på samma gång
..…
Usch, det är så himla äckligt med de små krypen !! Värsta är att Jag måste bara ha Nicko i Min säng också.. Kan inte säga ifrån, p.g.a. hans sjukdom ! ( elak cancer, för de som inte vet.)
STOR KRAAAAM från Oss…i värmen