Hund kokade ihjäl i bil!
Jag hittade just den här artikeln på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2590420.ab
Tänk att folk fortfarande lämnar sina hundar i bilen, fast att det varnas för detta varje år!
Att ingen såg den!
Nuförtidenä r det ju tillåtet att slå in en ruta för att rädda en för varm hund. Kravet är att man har vittne på saken. Det är bara att grabba tag i första bästa människa o säga "Nu slår jag in denna rutan, hunden håller på o dö" Sen ringer man polisen!
Jättebra lag tycker jag!! Kom för bara nåt år sen, så kanske d finns nån som inte vet d sen innan. Nu vet ni =0)
Att folk kan vara så dumma … Stackars lilla hund :( Hemskt slut på livet, alldeles ensam..
Att folk lämnar hunden i bilen en sådan där varm dag i timtal? Att de inte ens har vett att parkera i skuggan?
J*vla idioter!
Stackars lilla vovve!
#3 Där var kanske skugga när han parkerade, men tänkte inte så långt att solen flyttar sig…
Fö så är det konstigt att folk inte tänker längre! Man vet väl själv hur man reagerar om man sitter i bilen i solen… Fy fan för idioter, borde låst in honom i bilen och så skulle han få ligga där i gassande sol!
Man ska inte lämna hunden i bilen alls under sommaren. Inte i solen och inte i skuggan. Lämna hunden hemma om ni ska ut o handla.
Även i skuggan blir bilen oerhört varm. Dödsfälla!

Precis!
Jag vägrar ta med hundarna till byn för att handla med mamma. Då sitter jag utanför bilen med hundarna tills mamma handlat klart.
Lämna inte hunden i bilen när det är varmt!
Måste du handla så bind inte hunden utanför affären!
Lämna den hemma när det är för varmt! Det mår den bäst av, även om den inte vet det själv.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

#6 Ja precis, man lämnar ju inte hunden utanför affären heller tycker jag. Det skulle jag aldrig våga göra! Man vet aldrig vad folk tar sig för. Pudeln som vi hade när jag var liten blev mulad med snöbollar av ett gäng killar en gång när man mamma hade bundit honom utanför affären. :-(

Tänk att folk aldrig lär sig att inte lämna hunden i en varm bil, Man tycker ju att folk borde lära sig ngn gång att bilen blir en dödsfälla för hunden, Det varnas ju till och med om det hela tiden tycker jag, men ändå så finns det folk som inte fattar någonting. Stackars den lilla hunden & stackars dom hundar som antagligen kommer att drabbas pga korkade ägare.