Årets första dopp!
Idag åkte vi ut till delsjön och badade med Kito. Kito som inte kan simma satt mest och njöt av det svala vattnet på det grunda. Härligt att bada! :D Han plaskade lite iaf och försökte simma, men som vanligt gick det inget vidare, men han hade kul med sina pinnar på det grunda iaf! :)
Nån annan som badat än? :)
Vi har också tagit första doppet idag
. Bengan var helt galen och pep och skrek tills han fick komma i.
Vi badade i en sjö i kållered, gätte mysigt var det med en "egen liten strand" och så grillade vi lite käk också. Inget dopp för mig del dock, då jag är världens badkruka
, men jag gick ner till midjan iallafall.

#1 hehe, jag brukar ha svårt att komma i med, men då folk på land asgarvade åt Kito som plaska runt på det grunda så liksom "gömde" jag mig i vattnet. XD
Vi ska bada med hundarna på fredag :D
De har badat en gång i år, fast då var det inte lika varmt.

#3 Det är härligt att bada, helst ska man ju ta en lång heldag och bara slappa vid vattnet. ^^
#4 Fast det blir bara hundarna som badar ;)
Jag badar inte, hehe.

#5 Haha, äru liten badkruka kanske? Eller bor du upp i norr så dt är för kallt att bada? 
#6 Badar inte utomhus, tycker inte om att bada kallt :p
Kanske går bra i utlandet.. Bor ganska norr, men närmare mitten :p

#7 så är det ibland, jag är näst intill uppvuxen i den i skärgården utanför östergötland så jag har ju i vanliga fall badat redan när det varit 8 grader i vattnet. Hehe, hade dessutom 2 schäfrar som älskade vatten när jag var liten, simmade hundsim efter dem. XD
#8 Mysigt ;)
Tycker det är kallt i vattnet om det är 25 garder xD
Dock går det att bada då utan att gnälla.
Hihi, måste ha sett kul ut :p

#9 Jo fast min mamma blev alltid nervös, hon trodde jämt jag skulle råka simma för nära schäfrarna och bli riven, jag kunde ju bara simma hundsim som liten (lärde mig av hundarna) Men inte en enda gång under de 6 åren jag simma hundsim jämter dem blev jag riven ;D
Hehe, jag har nog ingen speciell temp för vattnet så, däremot måste det vara sol och sådär "svettigt" varmt för att jag ska vilja bada :)
#10 Förstår henne, hehe.
Hihi, vad roligt.
Jo, stekhett ska det vara här också!

#11 Här känns det nästan som om man ska smälta bort just nu. Men idag orkar jag nog inte åka och bada, blir till att hålla sig i skuggan istället! ;D

#13 vilken söt bild! :D