Träning
Nu ska vi börja på allvar igen.
Jag har anmält oss till två kurser och det ska bli så skönt att komma igång igen.
En lydnadskurs på lördagar, med mål på tävling.
Sedan så Rallylydnad på månadagar.
Jag har inte varit aktiv merän på träning hemma under senaste året, men nu ska vi börja inför instruktör igen, och det känns helt rätt.
Helt rätt på det settet att dem bitarna man har kört fast på här hemma, att man kan få ut dem frågetecken till utropstecken, och att man får profisionell hjälp.
Jag bara längtar.
Jag har sagt trotts Tysons ålder, så ska jag sätta gång och tävla i sommar.
Det finns inget som heter "för gammalt" för att starta, på en hund, utan bara ägaren som kan sätta stopp för det hunden har för kapacitet.
Så nu blir det träning 2 dagar i veckan, + träning mer än vad jag har gjort, även om jag har tränat varje dag under detta instruktörs fria året hemma, så blir det ännu mer träning hemma.
Det ska bli så fantastiskt roligt!=)
Man verkligen ser på Tyson att han vill sätta igång och börja arbeta på riktigt.
Till hösten så ska jag göra MH på honom.
Samt gå in i tävlingslydnaden och Rallylydnads fortsättningen.
Detta ser jag fram mot! =)
Tränar ni något?
Går ni kurser?
Kram
TinaH

Vad är rallylydnad?

Skulle vilja gå en lydnadskurs och en agilitykurs med Velvet men de är ju så förbenat dyra =/ Och innan jag börjar med Agility så ska jag röntga både höfter och armbågar på henne för jag vill inte hålla på med sådant som kan tära på lederna om de inte är helt friska.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag ska gå privatkurs med Albin nu till hösten.. Sen efter det så blir det ytterligare en till.
Super kul för er. Jag vet hur det har varit för er och hur du känner nu. Både du och framför allt Tysse kommer att älska att vara igång igen. Håller tummarna för er det vet du.
Själv går jag sökkurs nu och ska gå en helgkurs för Fanny Gott (har gått en helgkurs i rally) sedan är det stopp i kursbudgeten för i år.
**MVH Cerrolyn

Jättekul Tina! Det där blir nyttigt och kul för Tysse, och du ta med den där röda saken du har där hemma också ;)

Ska du också prova honom i SBKs tjänstehundsverksamhet?

Tränar ni något? Går ni kurser?
Tävlingslydnad med allmänlydnad på Brukshundsklubben.
Jag ska gå en valpkurs till hösten.