Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2129 ggr
Tuff
0

Hundtalare

Jag har hört om en hundägare som fick betala 600 kronor för att få hjälp med sin hund. Dessutom fick hon betala respengar för att hundtalaren skulle kunna ta sig dit och det var inte direkt nära. Det enda hon skulle göra var att åka dit och säga till hunden att sluta klia sig och sedan åka hem. Ska jag vara ärlig är jag ganska skeptiskt till hundtalare. Jag tror mer på att arbeta med hunden för att få bort problem men det är bara min åsikt.

KindredCold
0

Hundtalare ligger inte på min lista av pålitliga människor.
Finns hundtalare och hästtalare som fått död på djuren.

En hundtränare om man ska skaffa hjälp.

Vad är det för hund ni ska skaffa?

AnneN
0

Till viss del så tror jag att det finns de som kan komunicera med djur med annat än ord, men jag är väldigt skeptisk till många för jag tror att det finns en hel del bluffmakare som tjänar pengar på att lura folk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tuff
0

Precis min åsikt. Jag tror inte att man kan prata med hundar men visst kan en del säkert kommunicera med dem. Egentligen tror jag att alla kan det om man verkligen älskar hundar och lägger ner mycket tid på dem.

Jag har köpt en westie men han är för liten för att flytta än på tre veckor.

MentalDistress
0

Hundtalare tror jag inte på! Däremot tycker jag att man som ägare till sist lär sig förstå sin hund utan att man säger något eller att hunden ex. gnäller.

Jag och Kito har en sån relation iaf, han är ju rätt feg när det gäller ljud i trappuppgången och han behöver bara titta på mig för att jag ska förstå att jag ska gå och kolla om läget är 'grönt' (det gäller alltså trots att jag inte hör något från svalen)

Och den gången Kito var magsjul var det likadant, han kom och bara titta på mig så visste jag att han ville ut (på nätterna gnällde han dock lite vid mitt huvud för att jag skulle vakna)

Skrattande

psyko
0

Tror inte heller på djurtalare…

Såg ett program förut om djurtalare. En dag ringde en kvinna som ägde två hästar en djurtalare för att be henne komma över och titta på hennes ena häst.
Hon frågade hästtalaren; "Är Dino (som hästen heter) orolig över att bli tillbaka till sitt gamla hem där han blev vanvårdad? Varför vågar inte Dino hoppa över hinder? Saknar han sin bästa kompis Max i hagen?"

Hästviskaren sade att Dino var mycket rädd för att bli tillbaka skickad. Dino hade många oroliga nätter där han vaknade upp ideligen om nätterna helt genomsvettig från mardrömmar om det förflutna.
Ooh, ja, Dino saknar sin kompis Max! Han sörjer sin kompis varje dag och han visar sin sorg för människorna genom att inte vilja hoppa några hinder.

Vad hästviskaren inte visste var att Dino var egenuppfödd hemma på gården och han var en utmärkt hopphäst. Han hade aldrig haft någon kompis som hette Max heller för den delen…