Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundträffar
Läst 1650 ggr
PaaatyPalm
0

Hundträff - skåne

Hejsan, är sugen på en blandis träff. Kanske runt maj ? Är ni sugna så skriv :P . Är själv sugen och försökte starta upp en från vovve.net i höstas men det blev bara jag och en annan som har setts några gånger nu. Men hade varigt jätte kul :P .

Man hade ju kanske kunnat vara på en hund klubb ? Där man kan tästa på typ Agility och allt det andra som fins, även promenera. 

Kom gärna med alternativ och sånt.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

AnneN
0

Jätte bra initiativ =) Har själv tyvärr liiite för långt att åka, men jag hoppas att ni blir många och får riktigt trevligt =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

PaaatyPalm
0

#1 tack :P

Man kanske ska ha det i typ "mitten" av skåne ? Sjöbos hundklubb är jätte fin :P , man har ju bara varigt på den o Ystads menmen :P

De har en jäätte stor o fin skog. Och så klart a-pell plan, stuga, grill mm. :P

20 årig djurgalen moder* 

Cerrolyn
0

Maj funkar dåligt för mig, men annas ligger skåne nära mig (bor i småland). Men mycket beror på var och när.

**MVH Cerrolyn

PaaatyPalm
0

#3 ok, ja vi har ju inte kommit på än, det är ju bara jag som kommit på idér. Men funderar på att göra samma tråd fast på hund.ifokus ? kanske är mer hudar där ?

20 årig djurgalen moder* 

Cerrolyn
0

Såg att du hade gjort det.

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
0

Halloj!

Jag har hittat denna sajt idag, så jag är helt ny här.

Jag har försökt få igång en blandisträff i skåne länge, men vet inte riktigt vart jag ska börja. Men nu är vi ju några stycken här som verkar vara sugna på att träffas.

Vi kan kanske försöka att träffas i Juli. Om vi inte blir allt för många kan vi kanske hålla till hos mig (jag bor utanför Tomelilla). Jag har hästhagar vi kan hålla till i.

Det hade ju varit kul om vi hade kunnat komma på någon aktivitet som vi hade kunnat ägna oss åt. Jag har en liten agilitybana (dock ej alla hinder ännu) som vi hade kunnat sysselsätta oss med, men det hade varit väldigt kul med någon anna aktivitet oxå!

NaObie
0

Jag vill gärna, kan dock bara 23-5maj o sen efter den 6 juni…så om ni kan då vore bra :)…jag bor utanför Malmö så kanske inte så långt ifrån hade varit bra ;)

Blandisfantast
0

Tomelilla ligger ca 7 mil från Malmö, det går tåg emellam (om man saknar körkort, som jag gör…)

Kanske någon annan har något förslag på vart man kan hålla till?

Hennum
0

jag vill vara med! någonstans som man kan ta sig med kollektivtrafik vore bra. eller om man kan samåka iofs.

#8: vad kul, du bor utanför tomelilla. :) jag bor i bollerup.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

PaaatyPalm
0

Sjöbo funkar också, kan va hos mej, har dock inga hinder eller så men stooor äng :P , sen så är brukshundsklubben typ 2km från mej :P

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

#8 jag tror att vi ska holla oss till den som är mäst "imitten" av skåne, då fler kanske kan komma :P  någon som bor i typ hör (A) xD ?

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

#9 Vi har tränat lite Agility ihop (tror jag iaf) oå Ystad bk. Det är jag som har Teddy (bc blandning som är ljus, goldenfärgad,typ)

Blandisfantast
0

Vi kanske ska börja med att samlas några stycken och om vi tycker att det verkar roligt, så kan vi träffas igen och satasa på att fler kommer och även ha planerat någon/några aktiviteter då oxå!

Vad tycker ni andra om den iden?

Hennum
0

jaha! :D är det du! hehe, vad kul :)

ja, det låter bra. kan kanske vara svårt att få ihop så jättemånga första gången, men det behöver ju inte betyda att man ska strunta i det sen.

NaObie
0

jag är på iaf om jag e hemma då :)

Blandisfantast
0

Vad säjer ni, ska vi hålla till hemma hos mig? Jag har möjlighet att låna ett hyfsat stort partytält som vi kan använda och fika i (för det måste vi väl göra!?!) Det är ju kanonbra att ha vare sig det regnar eller är supervarmt (fast då blir det kanske väldigt varmt i tältet oxå!?!).

Jag vet kanske några fler som vill vara med på träffen, fast dom inte är här inne och skriver.

NaObie
0

När ska vi säga då?

Blandisfantast
0

Jag hade tänkt typ någon gång i juli.

PaaatyPalm
0

juli är nog bäst för mej också, ska iväg på mässor och med kaninerna i maj

20 årig djurgalen moder* 

Hennum
0

glöm inte mej! :P jag vill oxå vara med! det blir nog bra med juli :D

Blandisfantast
0

Nu tycker jag att denna tråd håller på att ramla allt för långt bort!

Ingen som har svarat om vi ska hålla till hos mig eller någon annanstans, vad tycker ni? KANSKA, KANSKE, kan jag ordna en istruktör så kan vi även ha någon slags aktivitet. Vad tycker ni? Det börjar att bli dags att planera seiöst nu!

PaaatyPalm
0

japp det tycker jag med, börjar ju gå in i juni nu.

Var va det du bodde ? Tomelilla ?

ta gärna kort på tomten o så om du orkar förståss :P , Men det finkar nog o vara där, bara om det fins plats o så :p

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

När vi vet vart vi ska va o så kan vi ju skriva detta på hund.ifokus också ? asså imfot :P

Lista:

Patience (PaaatyPalm) - 1 hund

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

Lista:

Patience (paatypalm) - 1 hund

Blandisfantast - 3 hundar

Blandisfantast
0

Ja, jag ska försöka ta kort på tomten!

Jag har ett datum som skulee kunna funka för mig och det är den 12 juli. Det är en lördag. Tänkte att det var bäst att ta en lördag, även om det är runt semester tider!

NaObie
0

Lista:

Patience (paatypalm) - 1 hund

Blandisfantast - 3 hundar

NaObie - 1 hund

Tror jag kan den 12juli men är inte alldeles säker,,har semester då så risken finns att jag inte är hemma…

Blandisfantast
0

NaObie: Vad har du för blandis? Nyfiken…

NaObie
0

#27 tibetansk terrier/shih tzu

Blandisfantast
0

vad säjer ni, ska vi försöka ha någon aktivitet oxå eller ska vi "bara" träffas?

PaaatyPalm
0

Aktiviteter :D ,

Man kan ju ha litte prat och umgås först , sen typ träning & kanske låta hundarna träffas o så sen kanske mat & sen en tävling kanske xD ?

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

Frästen hur gammla är ni xD , tror jag är en pluttis xD

20 årig djurgalen moder* 

NaObie
0

Nån lydnadsträning o problemlösningstävling vore skoj..

Jag är 23..min syrra som är 16 följer nog oxå me…man får vara hur ung/gammal man vill,,,alla e välkomna :)

PaaatyPalm
0

haha, ja det hoppas jag xD ( va jag som startade tråden xD ) haha xD

20 årig djurgalen moder* 

NaObie
0

hehe ja där ser man :P

Blandisfantast
0

Klart att man får vara hur gammel (eller ung) som helst. Det är ju för våra blandisar vi träffas!!!

NaObie
0

Precis! :)

PaaatyPalm
0

hehe, men jag funderar om man ska sätta ut typ när imfot kommig på typ eniro och kanske vovve.net ? är ju roligare än att det bara är vi 3 xD Såklart måste man ju anmäla sig xD

Men ska vi skriva imfo ?

Datum: 12 Juni

Tid: 11-ca 15

Plats: Tomelila

Mat: korv o bröd ? ( om du blandisfantast fixar typ allt sånt med korv o bröd o kanske ketchup o senap så kan ju alla betala typ vetinte 10 kr? )

Aktivitet: Först prata kanske ? sen kanske någon aktivitet, sen mat ? , sen aktivitet *2 sen kanske en mini tävling med priser ? ( alla kan ju ge 10kr för det också kanske? )

Pris: 20 kr ?

Asså ni får säga till om det blev fel allt ihop, det är ju igentligen inte jag som ska planera, utan blandisfantast . Men du får skriva ner imfo mycket snart så vi kanske kan få ute det få  några andra sidor kanske, för det är ju inte kul om det är 3 stx D ;)

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

Pattypalm: Det är kanske bättre om vi håller till hos dig!?!

Blandisfantast
0

#37, nu krokade visst våra inlägg! Hur bor du egentligen, har du någon bild på där ni bor?

Blandisfantast
0

Ja har tänkt att jag skulle sätta upp lappar i affärer angånde vår träff.

Pattypalm: Du bor typ i sjöbo va? Vi kanske skulle träffas en dag å planeralite mer. det känns som om det är enklare att göra det öga mot öga, liksom…

PaaatyPalm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i sjöbo :P , Bild på en bit av huset , men det fins en stor yta, eller iallfall rättså stor, sen så har vi även 2 hund burar + några boxar som man kan andvända + en stooor parkering.

ja visst går det, dock jag ju jag ingen bil eller något sånt precis ( är 15 :$ xD )

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

Dock har jag inga speciella hinder eller något sånt, fast har 2 kanin hinder, menmen xD

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

#41 Jag har inget körkort (fast jag snart är 30…), men det går ju buss mellan Sjöbo och Tomelilla.

Då jag har en son på ett år och en valp, så är det kanske enklast om du kan ta dig till Tomelilla. Jag kan möta dig vid stationen, det är ca 25 min promenadväg hem till mig. Du kan ju ta med din jycke, om du vill! Vad har du för blandis, föresten?

linasvovvar
0

Ohhh va kul, får man va med ??? Jag bor i Hörby och har 4 hundar =0)

Blandisfantast
0

#44 Klart du får vara med!!! Ju fler desto roligare!!!

Blandisfantast
0

#44  vad har du för slags hundar? Nyfiken!!!

PaaatyPalm
0

#43 jaop jag får se :P tror inte mamma är så haj på att släppa iväg mej dit xD , haha menmen :P

Jaop jag har en blandis :P ( working kelpie/tollare ) sen har jag 2 "rena" också

20 årig djurgalen moder* 

linasvovvar
0

Jag har en bladis newfounland, en sankt bernads, en newfounland och en liten blandis yorkyterrier/dvärgsnauzer och just nu 4 av den sist nämdas Valpar =0)

Blandisfantast
0

#47 ska vi vara hos dig då? Du planerar det mesta, men behöver du hjälp så bara hojta till, jag hjälper GÄRNA till!!! var i sjöbo bor du föresten?

PaaatyPalm
0

#49 visst kan vi det, fast jag har inga hinder eller någonting :/ , har typ lydnadsgrejer.

Har även en stor skog kanske 500meter iväg där vi kanske kan köra typ spår ? , kaninte det själv , men det är om någon kan det ?

Ni får jätte gärna ta med er grejer.

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

Jag bor vid ryggorna ( stavning ?) typ i Ystad rondellen precis.

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

det har kommit en om info nu. Dock vet jag inte om det kommer stämma till 100% beror mycket på vad det är för hundar som kommer. Och litte så.

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

Jag kan nog ta med lite agilityhinder (tunnlar å ngt hopphinder). Kan ju vara roligt att prova på för den som inte har testat Agility innan!

PaaatyPalm
0

ja :D

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

Jag har skrivit både på blandis å på blandrashundens hemsida att vi ska ha träff den 12 juli i Sjöbo (å vill dom ha mer info ska dom maila mig), så nu kör vi på det datumet å den platsen.

Vi kan ju även sätta upp lappar iaffärer så sprider vi info på det sättet oxå!

PaaatyPalm
0

jaop! men har ett pytte problem :/ , mamma skulle "överaska" oss när hon kom hem med att hon bestält en stuga utanför stockholm :O, och gissa hur olämpligt det vad ? sista dagen var den 12! men det går inte o ha den lördan innan eller lördan efter :( ? uch nu käns det sjukt pinsamt och svikande xD :/

20 årig djurgalen moder* 

Blandisfantast
0

Det går nog säkert bra, tror jag!

NaObie
0

Kanske blir bäst lördan efter då?, har iof inte fått mitt schema än,,men hoppas att jag e ledig då..veckan innan kan inte jag tror jag är förmodligen bortrest då..

PaaatyPalm
0

ok, men då tar vi 26/6 ?

20 årig djurgalen moder* 

NaObie
0

menar du inte den 26juli lr den 19juli?

PaaatyPalm
0

oj, mena 19/6 xD

20 årig djurgalen moder* 

NaObie
0

så tors den 19juni? kan du ändra d i andra tråden då om detta nu blir det nya datumet? :)..

AnneN
0

Har ni bestämt datum? Jag tänkte att då datumet är spikat så kan jag ändra det i huvudinlägget i tråden "Skåneträff - info"

_**/Mvh Anne

PaaatyPalm
0

nu blev det klyddigt xD, på en tor skan vi väll inte ha den eller ? jovisst man kan ju ha typ efter 6 men det är nog svårt för många kanske. Men ska vi ta 21/6 ??? Sorry om jag skriver förvirrat, men villvillvill ha ett nytt datum :P

20 årig djurgalen moder* 

AnneN
0

#64 har ni ändrat så att den ska vara i juni ist för juli?

_**/Mvh Anne

NaObie
0

För min del kan jag den 19…den 21 är midsommardagen…många kanske e bortresta då?..jag tror iaf att jag kan även den dan…vi kan ju ha på eftermiddan isf…

Blandisfantast
0

Ska vi inte ha den i Juli???

PaaatyPalm
0

nej nu är jag ute o cycklar igen …  19 juli ?? ska vi ta 19 juli då :P?

20 årig djurgalen moder* 

NaObie
0

Jag tror att jag kan den 19juLi iaf..har inte fått mitt schema än dock men jag hoppas jag e ledig då :)

PaaatyPalm
0

men ska vi säga 19 juli då :P?

20 årig djurgalen moder* 

NaObie
0

ja

PaaatyPalm
0

ok, då ändrar vi till det (: !

20 årig djurgalen moder*