Kompis hund attackerad!
Är så ARG!
Min kompis ena tax blev attackerad av en schäfer idag!
Kompisen var ute i en park med sin hund. Runt parken är det en häck. Plötsligt kom det en schäfer springandes genom häcken och högg tag i taxen. Schäfern skakade honom ett tag. Ägaren kom springandes men GJORDE INGET!!! hon bara stirrade!!!
Min kompis sparkade flera gånger på schäfern innan den släppte. Inte ens då tog ägaren sin hund. Schäfern försökte en gång till me fick en sten på sig. DÅ tog ägaren schäfern.
Som tur är fick taxen bara ett litet sår vid baken. Vet. sade att dom ska avvakta och se så det inte är några inre skador.
FY TUSAN för dessa oansvariga hundägare! Schäfern hade sprungit från sin trädgård som saknar staket. Den attackerade helt oprovocerat, taxen såg inte ens den komma!!!
Jag har sagt åt min kompis att anmäla.

OJ! Hoppas verkligen att taxen inte fick några inre skador =( Och jag hoppas att schäferägaren tar sitt ansvar i fortsättningen. Jag tycker absolut att din kompis ska anmäla händelsen + kräva att ägaren betalar veterinärräkningen eftersom de enligt lagen är skyldiga till det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Dom skulle även be dem skaffa staket direkt! Bra tycker jag!

Jätte bra, bara de ser till att staketet är tillräckligt högt för att hunden inte ska kunna hoppa över
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja. Nej fy.
För ca ett år sedan blev mammas hund attackerad av två rottweilers. På samma sätt nästan. Som tur är ville väkl de också markera ngt eller vad det nu var, för mammas hund fick också baraett litet sår. Man blir rädd.
Joo…läskigt…hoppas det går bra med din kompis vovve!!!