Tindras valpar födda 1/3 -08
Tindra fick 6 stycken Valpar igår, 4 hanar och 2 tikar. Tyvärr så kommer troligen inte ena tikvalpen klara sig, för den väger 90 gram medans alla andra väger över 200 gram. Den har nu slutat att äta och den är lite kall. Det är jättetråkigt eftersom att jag har jobbat och kämpat med den valpen hela natten för att den ska överleva och den åt och mådde bra både inatt och på morgonen idag, men nu ser det inte ut som att det är långt kvar för den lilla stackaren.. Hon ligger i en fleecefilt på en uppvärmd riskudde bredvid Tindra.
Men jag kan ju iallafall glädja mig åt 5 starka, friska Valpar.
Förlossningen gick iallafall snabbt. Valparna bara halkade ut ur henne så hon verkade inte ha särskilt ont. Tiden före valpningen var värre för henne för då gick hon runt och flåsade ett helt dygn.

Grattis till valparna =)
Har ni inte möjlighet att ge den lilla valpen mjölkersättning? Om hon är så liten kanske hon inte har krafter nog för att få ut tillräckligt med mjölk ur spenarna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag tror att det har gått för långt för att det ska hjälpa att ge henne det. Dessutom så är det nog något som är fel på henne när hon inte kan äta. Hon kunde ju suga sig fast och dia igår och imorse. Hon låg lite länge i fosterblåsan innan vi upptäckte henne. När hon kom ut så trodde vi först att hon var död men så nös hon till och i fattade att hon levde.
Det kommer bilder på dom en och en lite senare, jag har dom inte inlagda på datorn ännu.

Trist att minstingen inte klarade sig men du har en hel drös att vara glad över och de är såååå söta
_**/Mvh Anne
#12 Tack! Ja, dom är verkligen helt underbara. Man är helt fascinerad av dom, vill bara sitta och titta på dom.
Herregud så söta! Hoppas att det går bra i fortsättningen med sötnosarna!

ett stort
GRATTIS till BÄBISARNA!! :-D
Hoppas att allt går väl! =)

Såg din annons med de söta valparna igår kväll på blocket =)
_**/Mvh Anne
Fick just ett samtal (mellan första och andra bilden, det var därför det tog sån tid att lägga upp bilderna) från en tjej som var intresserad av en av valparna. Hon ska komma och titta på dom den 8:e april, då hon kommer till Gällivare. Det är ju jättekul. =) Det är ju två trefärgade hanar kvar och hon vill ha en trefärgad. Sen har jag en eventuell köpare på den sista trefärgade hanen. Haha jag som trodde att Zorro (skuggad sobel) skulle bli tingad först. =P

Vad söta de är!!!! Hoppas att de kommer till bra och aktiva hem =)
_**/Mvh Anne
Tack! Ja, det hoppas jag med. Hon som ringde ville ha sin till Agility, lydnad och sällskap och har tidigare haft Golden, Collie och Husky så hon är nog en aktiv person. =)

Så söta valpar…blir ju så sjuk av att se De..Suck, så tråkigt att den ena valpen inte orkade !
Jätte-fina foton och så roligt att få se De

Åhh sicka små underbara! Synd att du förlorade en, men jättegrattis till resten. 
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
#26 och #27 Tack! Ja dom är hur mysiga som helst. Dom har nu bestämt sig för att ett rum är alldeles för litet för dom så imorgon ska jag ta bort plankan som är framför dörren så att dom får springa runt i nästan hela lägenheten. Det ska bli kul att se vad dom tycker om det. =)

STORT GRATTIS!! & LYCKA TILL!!
(har minnsan sett dem små liven på blocket *S*)
![]()
#29 Tack! =)
Det har ringt ganska många idag om valparna. Men det är mest äldre personer som bara ska ha dom till sällskap och dom hundar som är kvar är såna som skulle behöva komma till aktiva familjer där dom får arbeta, annars kommer dom att bli odrägliga hundar. Därför har jag bestämt att folk får lämna kontaktuppgifter och sånt så får dom typ stå i "kö" och om det ringer någon som har intresse för t.ex. agility/lydnad/freestyle o.s.v. så får dom förtur.

#30 det låter som en mkt sund tanke att du ger förtur åt de som vill vara aktiva med hunden =)
_**/Mvh Anne
#31 Jo, jag tror det. =) Den ena hunden kommer iallafall att stanna hos oss tills vi hittar en aktiv person/familj som vill ha honom. Han skulle inte klara av att "bara" vara sällskapshund..

Elvis var ju bara så underbara….man riktigt ser att hans blick skricker….Lottaaaaa pussaaa på mig =)
Haha du måste skriva och berätta hur det gick när du släppte ut vildarna, jag minns nämligen när jag släppte ut mina..snacka om att jag hade 3 slagna hjältar som sov som stockar längeee efter den upptäcksfärden ;)

Men gud så söta dom är! Jätteledsen vart jag över den lilla som vände men det var nog då meningen…Hopps du hittar bra hem till allihop!
#33 Ja, Elvis är härlig. =D
#34 Tack så mycket. =)
När jag tog bort plankan framför ingången till "valprummet" så var det lilla Milou som vågade sig ut först direkt. Men lika snabbt gick han "hem" igen. Sen kom Elvis, Zorro, Aska och Enya ut i hallen och kollade runt och lekte med alla Tindras leksaker som fanns där ute. Milou kom ut igen efter att ha funderat igenom saken en gång till. Sen höll Zorro sig i köket med oss nästan hela dagen fast alla andra låg och sov. Så det blev en ganska lugn natt kan man säga. =P
Idag har dom fått vara ute på gården några minuter för att känna på hur det är. Först tog jag ut Elvis, Enya och Milou i solen. Enya och Milou tyckte att snön var ääääcklig att vara på, men Elvis han tyckte att det var jättekul att vara ute och "äta glass". Men eftersom att Mille och Enya mest bara satt ner och därför började frysa så fick dom gå in ganska snabbt igen.
Sen tog jag ut Aska och Zorro. Dom tyckte att det var himla spännande att springa omkring i "det vita". Aska försökte klättra upp i en snöhög och Zorro "åt glass" precis som Elvis. Tindra var ju såklart med som stöd åt dom som var ute.
Sen när dom kom in så sov dom ganska så länge. =P
Det kommer bilder på deras första utevistelse lite senare.
ååååHHH!!!. dom är så söta!!! :D hur gammla är dom nu=

Vilka söta små lurvtussar =)
_**/Mvh Anne
nej! de borde vara olagligt att visa så söta bilder! och sen dessutom ha dem tillsalu! Snart kommer jag och tar hela drösen! så underbart söta de är! Zorro fastnade min ögon för direkt!
Vad kul att du ska behålla en :)
#46 Dom är 5 veckor gamla =)
#48 Hihi, ja det är bara att du köper en ;) Zorro ska bli agility-, utställnings- och tävlingslydnadshund i Jokkmokk. Det är ju jättekul tycker jag.
har kennel här hemma ^^ så tror inte mor vill ha hit fler då hon lovad mig en valp efter Caramel min syrras hund :P
#50 Haha ok. Vad är din systers hund för ras? =)
Ok. Vad fin den är. =)

Vilka härliga vinterbilder =) Vilken kanonbild på Aska, men Elvis är fortfarande min favvis ;) Usch vad avis jag blir, jag skulle vilja vara med när dom är ute och skuttar i snön :)
#54 Ja, Elivs är fin. Men min favorit är Zorro (får jag säga så när jag ska behålla Enya?
), han är otroligt lik sin mamma och det är den färgen jag tycker är snyggast så det känns lite synd att jag inte kan behålla honom. Men det känns som att man inte vet hur han kommer att reagera på en löpande Tindra när han blir stor och jag bor ju i lägenhet så det kan ju bli problem.. Men han får iallafall ett bra hem i Jokkmokk med Agility och lydnad och ev. utställning. =)
Har du fått sålt alla sötnosarna?
Japp, nu är det bara min lilla Enya kvar. =) Jag hade hoppats på att hon skulle bli min utställningshund men hon blir tyvärr för stor så vi satsar på Agility och lydnad/bruks.
..stackars den lilla svaga valpen, den är så söt !