Varning. (långt inlägg)
Hejsan.
Jag var hundvakt på en kennel för nästan exakt två veckor sedan.
Två veckor sedan jag kom hem alltså.
Jag var lovad en betalning för detta jobb.
Allt var frid och fröjd ett tag, men inga pengar kom.
Igår hör jag från personerna som äger kennlarna (det är två stycken olika på samma plats), och anklagar mig för en massa saker som tex, att hundarna inte fått mat, eller fått stått ute hela nätterna!
Det är då deras grannar som sett det där, och talar om det…
Jag, fly förbannad förklarar att inget av detta är sant, och vad gör mig än mer förbannad är att det tog två veckor innan de sa något. Jag har försökt nå dem i två veckor.
Dessutom var det via SMS och inte via telefon. (Vilket för mig är fegt gjort).
De säger själva att de vart för upptagna och att de ser med egna ögon hur magra hundarna har blivit. (hade det vart jag och mina hundar hade jag direkt ringt och skällt på dem)
En hund hade tex, enligt dem gått ner 4 Kg på 5 dagar!
Hur, eller varför vet jag inte, jag matade dem som de hade sagt.
De har betett sig väldigt omoget och dessutom sagt emot sig själva flera gånger när jag har försökt förvara mig.
Jag kan inte bevisa på något sätt att de har fel och att jag har rätt, de kan heller inte bevisa för mig att hundarna gått ner i vikt och blivit illa behandlade. Vet.papper går att fixa ändå om man är så bra vän med vet. som de är.
Jag tror de försöker lura mig på pengar, och har betett sig väldigt omoget som jag sa.
Jag vet inte om jag får nämna kennelarnas namn eller inte, därför väntar jag med det till jag vet.
Jag vill alltså varna för opålitliga människor som behandlar deras extrapersonal illa och vid ett tillfälle använde övervåld mot en hund.
Antar att jag får svara via PM om ni vill veta vilka kennlar det handlar om.. Annars kan jag skriva det direkt här.
Finns det något jag borde göra?
Jag kan anmäla, men då kan jag ju bli motanmäld för djurplågeri eller något, även fast jag inte gjort något så hemskt. Ord mot ord.
De är förövrigt de enda som är missnöjda med mig, alla andra som jag hjälpt har bara bra att säga.
referenser finns att få för den intresserade.
Kan tilläga att pengarna spelar i detta läge ingen roll alls.
Utan jag vill bara få dem att inse att allt är lögn, dock tror jag inte att jag kommer lyckas.

Vill folk veta kennelnamn får ni ta det via PM så inte kennelägarna kan komma och beskylla någon för förtal, brott mot pul eller liknande. Du får mer än gärna PM:a mig för jag är nyfiken på vilka det är.
Det du bör kunna göra är att anmäla dem, även om det kanske inte händer så jätte mycket så finns iaf din anmälan registrerad om samma sak skulle hända någon annan eller om de skulle anmäla dig. Ord står mot ord, men kommer det senare flera där ord står mot ord mot dem så blir det mer uppmärksammat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Skickat namnen till dig.
Jo, men risken att de motanmäler mig är ju också stor.
Jag vill ju slippa bli indragen i en massa oödigt "bara" för att de inte gjort rätt för sig.

Jo risken är att de motanmäler, men även där står ord mot ord och de kan knappast bevisa nått
_**/Mvh Anne
Ja, men vad vet jag vad de har skaffat fram för "bevis".
De är som sagt bra vän med deras veterinär som enligt dem fxar allt de vill ha. Varför inte förfalskade papper?

En annan sak jag kom på att du kanske kan göra om du inte vill anmäla är att skriva en notis i tidningen, du behöver ju inte nämna några namn men skriva om hur illa de behandlat dig och så
_**/Mvh Anne
Ja, sambon tyckte jag skulle skriva in till några hundtidningar..
men jag får ju inte använda namn på kenneln.. vilket är synd…
men ja.. kanske är en ide iallafall.. :)
Du får gärna PMa mig också…
#8 Skickat.

#7 du kan ju göra en ganska tydlig beskrivning så att folk kan misstänka vilka det gäller men utan att uppge för många detaljer som avslöjar att det är exakt dem
_**/Mvh Anne
Ungefär typ av ras, och ungefärlig plats?
Alltså inte adress, men i närheten av osv..?

Räcker med ras och kommun
_**/Mvh Anne
AH okej. Då vet jag :)
Tack för PMet. Kan vara bra att veta =0)
#14 Så lite så. Jag vet i alla fall att jag skulle vilja veta en sådan sak. :)
Jag vill gärna ha namnen jag också :)
#16 Skicka till dig Hera :)

Jag vill oxå ha PM:)
Jag vill bara påminna er om att några inlägg eller större spridningar allämnt är INTE tillåtet.
Detta är ensast information från mig av dt jag har vart utsatt för..
INGET annat.
Detta är inte för att sätta dit dem på något sätt alls!

#0 Du får gärna PMa min kennelnamnen.
Men jag tycker du ska gå till polisen, för det är ju allvarliga anklagelser dom kommer med. Plus att du ej får pengar du blivit lovad för jobbet.. Som någon skrev, ord mot ord. Men då vet dom ju att du menar allvar.
#20 Jovisst, men det kommer ju inte komma någonstans.. Anmäler jag dem anmäler de mig för vanvård, anmäler de mig först anmäler ju jag vara skattebedrägeri..
Jag tänker ju skatta mina löner, svarta eller ej, vill inte hamna i onödig skit.
men Pm.ar dig, men kom ihåg att inte göra dig skyldig till förtal och sprida detta hej vilt ut i allmänheten.

Du får gärna PMa mig om kennelnamnet. Är ute och kollar kennlar nu om det ska bli en nästa hund, man vill ju inte ta "fel". :P
Hoppas allt kommer lösa sig tillslut!