tävlingslicensnummer
Hej!
Hade ni ngn aning om att det finns en ny lag om att även alla blandrashundar/icke reggade hundar ska ha ett sk tävlingslicensnummer vid tävlingar och/eller prov?
Det visste inte jag så nu när jag ska göra MH på mina hundar har jag snällt fått skaffa mig detta. Men vilket trixande det va innan alla inblandade hade rätt ut allt.

Jepp det visste jag, det trädde ikraft den 1:a januari i år har jag för mig… Ska finnas nån tråd om det på forumet =) Vilken tur att det ordnade sig iaf
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja visst! Nä jag blev så paff när dem ringde o berättade detta..o nästan krävde att jag skulle veta om det här!!! Men de hade jag ingen aning om… fick be honom att lugna sig lite, inte tittar jag på alla nya lagar .. :)

Näe de e sant man kan ju inte veta allt och då det poppar upp nya lagar lite nu och då så är det inte så lätt att hålla reda på =)
_**/Mvh Anne

Ska bli jätteskoj att göra MH. Aldrig vart med på ngt tidigare. Bara sett på film då ngn har spelat in.

Skulle också vilja göra MH med min blandis, men här i Luleå så vet jag inte av något mh och i Piteå så tar de tydligen inte emot blandraser enligt den jag pratat med som är ansvarig… Men jag ger inte upp, hittar jag nått i närheten så anmäler jag
_**/Mvh Anne
Japp det visste jag. Och jag tycker att det är bra av den orsaken att nu registreras resultaten mm.
http://tavlingshundar.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=9ac014da-0b18-40b5-8453-7b46f58c41c4
**MVH Cerrolyn

#6 ja visst är det bra! :)

#5 Knepigt! Borde du få göra om du har ett licensnummer. Som vi redan har pratat om… :) Kan man neka ngn så?

#8 tydligen så kan de neka, att de har sin rangordning vilka som har högst/lägst prioritet för att få komma med på MH kan jag förstå men jag kan inte förstå varför de nekar någon OM det finns platser kvar.
_**/Mvh Anne

#9 Ja visst, det är väl en sak. Men att utesluta helt och hållet är ju bara dålig stil!! Därför blev jag så glad när jag läste att tjänstehundar har prio 2. Mina hundar som iof inte är blandrashundar utan en ras som inte är godkänd av SKK , KLASSAS som blandrashundar i sverige. Så nu fick man en större chans att få en plats på provet. Och tjänstehund kan man ju knappast neka,…. :p

#10 hoppas verkligen ni kommer med och att ni får bra resultat =)
_**/Mvh Anne

#11 Tack så mkt! :D
Fnyk - Vad är det för ras du har?
Saken är den att tyvärr så blir det mer eller mindre inga platser över…
**MVH Cerrolyn

#13 Jag har hundar av rasen Shiloh Shepherd. Nä jag vet.. borde annordnas MH som bara är för blandraser!! Det finns ju några stycken..

fnyk, har ni gjort MH ännu? Hur gick det? *nyfiken*
_**/Mvh Anne

#15 Ja nu har vi gjort MH! JÄTTESKOJ! va så nervös, till ingen nytta alls …haha! Hundarna gjorde väldigt bra ifrån sig 
#14 Är intresserad hur det fungerar (ledsen att jag snor tråden lite)
Vart stamboksförs shilohs?
≧◔◡◔≦

# Dem stambokförs nog inte alls här i sverige…inte va jag har hört iaf.. kan ha fel
#18 Nä, så långt förstår jag ;) men vilken organisation kommer stamtavlan ifrån?
≧◔◡◔≦

The International Shiloh Shepherd Registry - ISSR
#20 I see.
≧◔◡◔≦

Det är ingen LAG :p