Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettrip-hundar-vi-minns
Läst 1957 ggr
AnneN
0

R.I.P Wilma

Mina vänners tervueren Wilma blev "bara" 12 år. Hon var både gammal och sjuk och skulle ha fått somna in hos veterinären idag, men istället så somnade hon i sin mattes famn i hemmets trygga vrå kl 2:45 natten till idag.Gråter

Wilma var en snäll och mysig hund som alltid blev lika glad då någon kom på besök.

Wilma kommer att saknas av många och inte minst av sina ägare och deras blandras Samson.

Jag tror att där hon finns nu så slipper hon vara sjuk, hon mår istället väldigt bra och är ung och pigg igen.

**Regnbågsbron
**På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Kommer att kännas lite tomt nästa gång jag hälsar på

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
0

Alltid lika jobbigt när man mister dom :(

Stormviskaren
0

R.I.P Vi tänker på dig Wilma!

Bimbo_Tess
0

Jag kommer att sakna dej JÄTTE mycket gumman min Gråter Ledsen

R.I.P Min lilla gumma Wilma!!

pitecattis
0

Det är verkligen svårt att förstå att hon är borta, vi har inga "riktiga" barn så våra två vovvar var våra barn, eller är är väl igentliga uttrycket för våran vilma är ju trots all alltid kvar inom oss för alltid.

När tony tog hand om henne var hon nästan två år gammal, och redan efter en vecka tog hans blinda mor ut henne på en promenad efter gatan och efter bara en liten bit så började wilma dra i kopplet ut mot gatan, hans mor drog in henne igen och gick rakt i en vatten pöl.

Efter en bit till så satte sig wilma ner och vägrade gå, då hans mor började lyssna vart hon igentligen var, så var dom vid korsningen längst ner på gatan.

Wilma hadde aldrig varit hos någon blind förut men hon visste direkt vad som var fel och visste vad hon måste göra.

Det är bara en sak av tusentals som wilma helt enkelt bara förstog o visste direkt hur hon skulle reagera och göra.

Vi saknar dig för alltid och alltid, du var bland det bästa i vårt liv tillsammans med samson, älskar dig wilma !

Catti & Tony

AnneN
0

Tack Cattis för att du delar med dig av hur Wilma var =) Jag förstår hur det käns att förlora sitt "barn" då det är bara ca 1½år sedan min gamla tik somnade.

_**/Mvh Anne

pitecattis
0

Jag saknar dej väldigt mycke min älskade wilma.R.I.P Min älskade gumma. din matte catti!!!

pitecattis
0

Nu är min  bästa vän Wilma borta, nu har hon inte ont mer.Hon blev 12 år.Den bästa vän man kunnat ha, wilma var lika bra ledarhund som en som var tränad.Hon blev vid 2 års ålder min ledarhund.Hon såg att det var nått med mej som inte stämde.Hon stannade för hinder & vid korsningar mm.Hon kom & hämtade mej när jag tappat orienteringen på vars jag var,eller när jag ramlat då visslade jag bara så att någon hörde,hörde inte hennes husse eller matte så nog hörde wilma det,då kom hon som en raket.Sen sprang hon till någon vuxen & gnällde & skällde tills den personen följde henne åt det hållet  jag fanns helt otroligt,hon var den klokaste hunden i världen. & när hon kom till oss på dagarna så var det puss & kram,sen ut på baksidan av huset & när hon kom in så ville hon sitta på stolen brevid mej & prata en stund & då la hon sitt huvud på min axel & pratade & gnällde så länge som jag satt kvar & lyssnade på henne. Det var underbara stunder.Hon var helt underbar även när samson kom med i bilden var dessa stunder underbara,då ville samson också vara med på pratstunderna. Wilma lärde samson jättemycket saker bus mm. Saknar dej min bästa vän!!! / dagmamma/ extramatte….

AnneN
0

#8 Jag visste att Wilma var speciell och klok efter alla de gånger jag träffat henne, men att hon var så klok och duktig utan minsta utbildning som ledarhund eller liknande viste jag inte. Tack för att du delar med dig.

_**/Mvh Anne

Bimbo_Tess
0

Det känns jätte tomt utan dej nu gumman.

Du kommer alltid att vara min lilla bebis.

Puss på dej gumman min. R.I.P Wilma

pitecattis
0

Det är tomt efter dej,saknar dej väldigt mycket  min älskade gumma. du kommer alltid att vara min älskade lilla baby. puss & kram min älskade gumma. R.I.P Min älskling Wilma. älskar dej./ din matte catti….

Karmatarerskanise
0

Beklagar sorgen! V.I.F

CarolineO
0

*SNYFT* tänker på er….