Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1748 ggr
KindredCold
0

Typisk ras.

Hej.

Min hund har lite sådana dagar då hon är en typisk schäfer, eller som idag, typisk labbe dvs lite tråkig..
Hon är alltså en schabrador.

När hon har sina "labardordagar" sackar hon efter i kopplet, är svår att få igång. Inne bara sover hon och är.. tråkig.

När hon har sina "schäferdagar" är hon på alerten och är pigg på att jobba ute. Hon går friskt i kopplet och är allämt nöjd med livet.
Inne så leker hon bäst hon vill och är pratglad..

Igår var en schäferdag, idag är det labben som lyser igenom :p

Har era hundar också vissa dagar då man ser drag som är typsik just den rasen eller den rasen? (ni med blandidar)

AnneN
0

Vad 17 har du för lat labbe i henne? 99% av alla labbar jag träffat (vilket är många då jag är uppvuxen på kennel) har varit mkt pigga och allerta =)

Vet inte om Velvet har några typiska "rasdagar", men hon har kängrudagar då hon bara hoppar, döva dagar då hon inte alls hör vad matte säger, lata dagar då man får släpa henne med sig i kopplet för att hon ska ut och rastas men hellre ligger i soffan och sover, terrorist dagar då hon är totalt omöjlig och bara terrar katterna hela tiden… Sen finns det säkert fler men dessa är de jag kan komma på nu

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gille
0

Min är till största delen pudel, jämt!

Freke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jupp.. Ovtjarkan har en benägenhet att spegla tillvaron..

Mot dessa han inte gillar.. 

Och dom han gillar… nafsar han bara lite i.. hihi

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

KindredCold
0

#1 Labbar är tråkiga :p
Enligt mig i alla fall. Ofta när jag jobbat med labbar sackar de antingen efter eller lever med döva öron.. Inget mellanting.
Träffat en labbe som vart rolig att jobba med. Alla andra har vart tråkiga eller jobbiga ^^
HAHA, känguru ^^

#2 Hehe, okej, vad är det för andra raser?

#3 Hihi, vad är dte för raser mer då?

AnneN
0

#4 då har du träffat fel labbar =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KindredCold
0

#5 Troligtvis, men faktum kvarstår att min hund är som en, enligtmig, typisk labbe vissa dagar ;)

Freke
0

#4 Schäfer.. som inte ger sig till tals… direkt… Jo föresten… När han dricker…. Han slafsar som värsta schaffern

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

KindredCold
0

#7 Hehe okej ^^

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Udda har dagar du hon är en stressig border collie och andra dagar så kan hon (och har hon lust) att använda sin smarta bearded collie hjärna..

Gille
0

#4 50% pudel och 50% sheltie

Craz-y
0

hunden kanske är överviktig? Min hund har blivit JÄTTE mycket piggare sen han började äta en mat med mindre fett..

KindredCold
0

#11 Menar du min hund?
Hon är knappast överviktig, haha!
Hon väger kanske lite mindre än vad hon ska göra, då hon var grovt underviktig när hon kom till oss för ett år sedan, och nu gått upp de 7 kilo som fattades. Ett kilo till skulle inte skada dock.
Hon beter sig ju såhär från dag till dag, sådana stora förändringar har inget med vikten att göra ;)
Oftast är hon ett mellanting, men ibland lyser en ras fram mer än den andra..

MentalDistress
0

Kito är ju pitbull/amstaff och jag tycker att han mest har dagar som inte påminer om nån av raserna, oftast är han totalt jätte lat inne, förutom när husse kommer hem eller vi söker godis. Ute ser jag nog honom dock som rätt rastypisk, lite vaktig och på allerten hela tiden. Men inne är han som sagt världens lataste hund. -_-

KindredCold
0

#13 Hehe, okej.
Min tik kan vara en rastypisk dobermann ibland.
Fråga mig inte varför, men så är det ;)

psyko
0

Min hund (schäfer/collie & sibbe) beter sig inte som någon av sina raser ibland, han är bara en lathund. Man tycker ju med hans raser borde han vara pigg och på alerten jämt, men vissa dagar ligger han bara och sover inne och när man är ute och går med honom släpar han benen efter sig. Han som annars brukar släpa ut en på promenader och mest vilja kuta runt allt vad han har timme efter timme.