Världens fulaste hund tävling (länk)
http://www.expressen.se/husdjur/1.1155169/nu-ska-varldens-fulaste-hund-utses
Skulle aldrig förnedra min hund på detta viset… Det borde inte få finnas sådana här tävlingar ens.

Tycker så oerhört synd om många av dessa hundar! Ett år var vinnaren en kinesisk nakenhund (har för mig att den var det iaf) som hade bland annat X antal hudsjukdommar och en massa andra sjukdomar som den verkligen led av 
Tycker detta är nästan lika illa som om det skulle startas en tävling för världens fulaste barn!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är nästan uteslutande chinese credsted blandisar av olika slag (lite trist) sen är jag inte allt för förtjust i konceptet, vem vill nominera sin hund som världens fulaste?
≧◔◡◔≦

Ja, väldigt irriterande att dom visar kineser så fort dom snackar om fula hundar!! 
#1 Ja, det är verkligen hemskt. Den kines som vann för något/några år sedan var väldigt gammal och den hade alla möjliga problem… Stora hudproblem, alldeles för långa och felväxta klor, utåtstående tänder, ledproblem osv. Hunden kunde inte inte ens äta eller gå normalt. Djurplågeri tycker jag.
Den här var förra året.
http://nyhetskanalen.se/1.129172/2007/06/23/har_ar_varldens_fulaste_hund
≧◔◡◔≦
Självklart är det hemskt om sjuka djur hyllas, men vad är det som är så hemskt med att det är många chinese crested som är med? Det är ju ägarna själva som väljer att ställa upp och att det blir många av samma ras tyder väl mest på att många tycker samma saker på hundar är attraktiva och hittar färre av de kriterierna hos de hundarna. Är vä inte så att hundarna tar skada av att deras hussar och mattar vinner pengar på dem?
#6 inget hemsk alls, men väldigt enkelspårigt med enbart CC och CC blandisar.
Tar skada gör dom förhoppningsvis inte, men jag tycker det hade varit betydligt bättre om dom inte tjänade pengar på det, många av hundarna är gammla och dras med diverse problem, man hoppas för deras skull att ägarna inte drar ut på det längre än nödvändigt.
≧◔◡◔≦
#7 aha, då hänger jag med, jo mer variation är alltid trevligt.
De borde ha förbud mot att ställa upp med sjuka hundar..