säkerhetsbälte för hund

Jag har ingen aning om hur det fungerar då jag inte använt det själv på någon hund, men jag har läst att undersökningar har visat att bilbur är det säkraste sättet att åka för hunden om det händer en olycka.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Mig veterligen är AllSafe den enda krocktestade bilselen. Den har jag till min hund och skulle aldrig använda några av de billigare varianterna som inte är testade.
Den finns i 3 olika storlekar om jag minns rätt, jag har Small och den är minst. Visst går den att justera, men det beror ju på hur mkt din valp kommer växa. Annars får man köpa en ny sele när hunden är färdigväxt.
För min hund fungerar den utmärkt. Han märker nog knappt att han sitter fast :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har också läst att bilselar är absolut det säkraste, visste inte att det fanns förrän jag såg en bild när jag fick reklam från en djuraffär, ska testa den, Med justerbar mena jag om hon kanske var för liten i storlek än alltså justerbar åt det hållet:=))
Vi har en men min mamma är tyvärr dålig på att använda den, men fungerar tror jag att den gör, hunden har ingenting emot den iaf. =) Har som tur är aldrig behövt testa den ordentligt, den var dock användbar under min övningskörningsperiod med alla ryck och tvära bromsningar..=D
Hunden är ju mer skyddad i en bur än i sele. Men å andra sidan duger ju skyddet av bara ett bälte till oss människor. Främsta anledningen till att jag valt bilsele istället för bur är för att jag inte har någon egen bil och då är en sele smidigast att flytta.
Hur mycket väger vovven nu? AllSafen finns att få tag på billigare i internetbutiker än vanliga, kan jag tipsa om.
Amira väger 17kg nu, *5 Har du tips på internetbutik man kan köpa den i.. Jag kan inte ha bur har ingen kombi bil
Okej, men då bör en medium passa henne :) Jag köpte min här det var några hundralappar billigare än i butik.
Tack för tipset
http://www.dogsite.se/hundlivartiklar/hundibil.pdf Jag hitta denna länk. där står att bilbälte är säkrast, bilens svagast länkar är fram och bak, säkrast ha hunden kopplad i mitten

#11 tack för länken =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!