Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: kurser-instruktörer
Läst 758 ggr
Susan-J
0

Läste i min hundbok ang problemhundar..

Hej.. Jag läste här i går om problemhundar och att man ska gå en vanlig allmänlydnads kurs och bara vara som vanligt. Kan det stämma ovasett om hunden gör utfall så gör dom andra hundarna inte det och därav får hunden bättre syn på hundar och människor!

Som sagt har nu funderat på att gå en sån kurs med Albin men vill höra mig av först innan och skriva till instruktör om det är okej att gå med honom men vad tycker ni?

Mischa
0

Det finns ju ibland speciella kurser för "problemhundar" och även instruktörer som rådger privat. immi.nu

≧◔◡◔≦

Susan-J
0

#1 Jo men det vet jag om men jag tänkte kolla om detta kan stämma att hunden får bättre syn av hundar och det som dom har problem med än att gå med en massa problemhundar på kurs..

Mischa
0

#2 Det borde ju vara mindre stimmigt på en kurs med hundar som redan kan umgås med andra, samtidigt kanske man inte får specialhjälp med problemen eller rätt hjälp.

≧◔◡◔≦

Gille
0

Har hunden aldrig varit på kurs?

AnneN
0

Susan-J jag tycker absolut att du ska fråga instruktören på kursen innan, för endel tillåter inte hundar som gör utfall medan en del välkomnar även problemhundar och atr itu med det problemet på kursen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Susan-J
0

#3 Jo jag vet.. Men nu har jag haft med mig honom till stallet ett antal gånger och där fungerar han bra med hundar säger inte någonting inte äns till människorna och han är då lös. Det är lite värre med män efter det han varit med om..

#4 Jopp han har gått en valpkurs och en problemhunds kurs som ej gav några resultat hemma.

#5 Jo men det är det jag tänkte göra men tänkte höra era kommentarer om idén jag fick..

Som sagt Han fungerar bra utanför området där vi bor. Så problemet sitter här i smedby.. Går vi upp till tex rundby så skäller han inte och gör inga utfall och inte äns i stallet tycker det är konstigt.. :/

Susan-J
0

*putt*

Gille
0

Har hon gått kurs innan så håller jag med Anne att du bör prata med instruktören innan.

Freke
0

Vet du vad hans problem grundar sig i??

Har han blivit "påhoppad", eller på annat varit med om något..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus