Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 3664 ggr
AnneN
0

Rottweiler/chihuahua

Har absolut inget emot blandningar men jag hoppas verkligen för tikens skull att hon inte var chihuahuan =/ Hoppas att valparna iaf blir friska och välmående

http://www.blocket.se/vi/16282396.htm?ca=1_9_s

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

psyko
0

I vissa fall är jag också emot blandrasavel : /

MentalDistress
0

Dom stackars valparna kommer nog få en massa problem, chiuahua har väl inte världens mest hållbara skelett? De ser ju inte speciellt hållbara ut iallafall, och jag läste nånstans att en rottweilers vikt består till 80% av dess muskler, låter inte som en lätt uppgift att bära för ett skört skelett :/

AnneN
0

Tyvärr är det många som tror att de inte kan para sig pga den enorma storleksskillnaden, men se det kan de rackarna visst!
Så håll isär löptikar och hanar oavsett hur stor skillnad det är mellan dem (både ålder och storlek), det behövs bara så lite som att du är ouppmärksam på hundarna en halv minut!

_**/Mvh Anne

Gille
0

Om det är AVEL eller OLYCKA kan vi på den lilla annonsen ej bestämma.

fettmedkevlar
0

Min kompis råkade ut för att hans lilla dansksvenska gårdshund lyckades para sig med en husky i storlek med en grandis..

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

CarolineO
0

Vi får ju hoppas att annonsen inte ens är riktig!! Eftersom där inte finns ngn bild kan man ju undra…

En gång hittad ejag en annons där man efterlyste "en välgödd kattunge, gärna med syskon"   Den var insatt av en som kallade sig "Bo A Orm"

Jag ringde såklart upp och undrade vad de var för idioter!! Och meddelade att jag tänkte anmäla dem… Men minsann var det bara ett skämt, det var ngn som fyllde år, och annonsen skulle ligga inne en stund så att personen hann se den och bli förbannad… Såkalrt lyckades även jag hitta den…

Så kan d gå…

Mischa
0

Jag tror inte det skulle vara några som hellst problem även om tiken var en vavva, fostret formas efter tiken.

Men kullen kan ju bli reducerad så att det bara blir en valp eller att valpen är såpass grov att det kan uppstå problem.

≧◔◡◔≦

AnneN
0

#7 det jag menade med att jag hoppas att tiken inte var chihuahuan var just det du nämner att det kan bli komplikationer vid valpningen om valpen är för grov, men även att jag tycker synd om henn isf som har haft en hane över sig/i sig som är så otroligt mycket större och tyngre på alla sätt.

_**/Mvh Anne

Mischa
0

#8 det finns stolar/soffor etc  :)

≧◔◡◔≦

Gille
0

#7 Sant till viss del, men jag tror själva parningen skulle vara smärtsam. Tänk storleksskillnad på Chihuahauns kropp o Rottisens snopp…

KindredCold
1

Det står i annonsen att tiken var chihuahuan..
Jag menar, oh dear. Får hoppas att valparna mår bra trots blandningen..

Är för sunda blandraser förövrigt.

AnneN
0

#11 då jag såg annonsen och länkade till den här så stod det inte hälften så mkt info och fanns ingen bild.

_**/Mvh Anne

Millan1971
0

Tiken var ju rottweiler står det ju tydligt i annonsen!Att chihuahuan kom till…Men gillar inte heller den här sortens avel men det var ju tydligen en olycka står det ju oxå…hoppas bara att valparna blir friska o sunda;)

AnneN
0

#13 det stod inte det i annonsen tidigare, de har ändrat den =) Tidigare stod det bara att det var Valpar av den blandningen, inte vad som var vad eller något annat

_**/Mvh Anne

Craz-y
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7, Är de sant att de inte gör något att hanen är större?

Vi tänkte para våran tik med en hane som vägde några kilo mer än henne och de ville inte mamma så vi väntar till nästa löp ist med en mindre hane Glad

AnneN
0

#15 det beror ju på hur mycket större

_**/Mvh Anne

LindaL
0

läs texten så tror jag pappan var chihuahua

tex

parningen var inte planerat,hon löpte och vi har flera rottweiler så vi sära på dem men chihuahua kom till när hon löppte finns föreldrar att se har mammas former pappas färger

mikansIza
0

men jisses de är verkligen en usel blandning om det ens är sant! Verkar vara häftigt att numera blanda alla möjliga raser som inte borde gå att blanda ens. Tror inte att de hade varit fysiskt möjligt för en rottishane att para en chihuahua tik…. de måste ju vara en enorm skillnad!!!!

Har inget emot blandisar men mkt emot hur vissa blandis ägare avlar hitan o ditan på Valpar som inte ens hunnit fylla året!!

Uscha aja nu fick man skrivit av sig liteGenerad

isafisa
0

ojoj… stackars små bebbar……   Ja vissa blandningar vill man ju inte ha och det här måste vara en av dem..

Men en olycka är ju en olycka..

mikansIza
0

#19 tyvärr tror jag de finns dom som verkligen vill ha så här skumma raser. För itne så länge sedan kunde man ju se ngn som parat en amstaff o en tibbe…

Mischa
0

Hade varit intressant att se hela kullen vuxen sedan.

Jag tror inte hundarna kommer få några direkta problem, däremot kan det vara svårt att placera ut till någon so är villig att anta sig både en ev brukshund och utpräglad sällskapshund med ointresse för storlek. 

Googlade lite av ren nyfikenhet och hittade dessa hundar av samma mix.

Hund 1 

samma jycke 

Hund 2 

Hund 3 

≧◔◡◔≦

Craz-y
0

De såg helt olika ut…..

undra hur mkt dom väger.

Mischa
0

Jo, dom gör ju det, tänk vilken variation i kullen.

Den första såg ut som en släth. borderterrier, den andra lte som man skulle kunna tänka sig och den sista som en vanlig vavvamix.

≧◔◡◔≦

Craz-y
0

Tycker "hund 2" ser konstig ut…som en ihoptryckt rottis.

Millan1971
0

tiken var en rottweiler o hanen chihuahua!!!!

AnneN
0

#25 frågade du dem? Tycker faktiskt att det låter mkt bättre isf än om tiken hade vart chihuahua och hanen rottweiler.

_**/Mvh Anne

Gille
0

#26 Hur resonerar du då?

AnneN
0

#27 med tanke på hur liten en chihuahua är i jämförelse med en rottweiler så tror jag att det skulle vara extremt smärtsamt om inte rent av fysiskt omöjligt om en rottweilerhane skulle para sig med en liten chihuahuatik.

_**/Mvh Anne

mikansIza
0

Får ta o hålla med nlägg #27 det enda bra med denna parnngen är ju att mamman nte var chihuauan!!