Att ge medicin
Hur ger du medicin i tablettfrom till din hund? (om du nu behövt det)
Jag ger med lite A-fil. Eller bara från handen som godis ;)

Enda som funkar på min hund är att öppna munnen och stoppa ner pillret så att det utlöser sväljreflexen, att ge henne det i nått gott oavsett vad är lönlöst för då spottar hon ut pillret och äter upp resten.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Udda brukar få avmaskningen med en köttbulle till =P
#3 Vad jobbigt :/

hera pratar du med dig själv nu?
_**/Mvh Anne
Hahahha :P Ja tydligen ;) Ja menade dig :P

Haha =P Jag tycker mitt sätt att ge piller är det enklaste, har alltid använt samma sätt på både hundar och katter ända sedan jag var liten (var bara jag som klarade att ge de besvärliga djuren medicin hemma)
_**/Mvh Anne
Okey. Vi har haft tur tycker jag. Kan ge piller som godis Ganska skönt :)
Vi brukar stoppa det mellan mjukt godis och stoppa in det i munnen, ibland lyckas hon rensa ut det, men då stoppar man in det och till slut är det nere.. =)
Min hund är värsta matvrka. Jag behöver igentligen inte ge honom något godis med tabletterna eftersom han sväljer sådant smått helt.
Men för att han inte skall tycka att det smakar äkligt ifall han tuggar brukar han få tabletter in rullat i skinka eller något annat gott.
Jag säger bara det…leverpastej!!
Har lagt in det i en skinkbit eller liknande, har väl aldrig haft kräsna hundar heller.
≧◔◡◔≦
När min hund käkade medicin för förebyggande av juverinflammation käkade hon det som godis, hon tyckte det var askalas gott.
Hon har även käkat maskmedecinen som godis, inte lika gott, men det gick ner det med :)

Förut fick Tobias det i en brödbit, ostbit, korvbit, köttbulle eller nåt annat gott. Han är så glupsk så han bara kastar i sig det han får. Han har sköldkörtelsvikt så han äter tabletter två gånger om dagen. Numera går han på dietfoder och får bara 150gram x2 så han är så hungrig när han får mat så det räcker med att lägga tabletterna på hans mat så slinker de ner när han kastar i sig maten =)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

När Kito bröt hans klo förra sommaren så skulle vetten ge honom en tablett, pga hans raser vågade hon inte stoppa ner handen i munnen på honom utan gav honom pillret i en köttbulle, han spottade ut pillret och svalde köttbullen, så då gick jag fram och gav honom det själv i munnnen.
Bäst tycker jag, känns säkrast då men verkligen VET att de får i det sig då. :)
Doppar tabletten i något kladdigt, som t.ex. leverpastej och ger den. Eller ger den samtidigt som nån godbit.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Malou fick nåt när hon precis kommit från spanien, men då åt hon vad som helst så det var bara o ge henne :P nu är hon dock mer kräsen, tror inte det skulle funka längre