Namn & ras/raser
Är lite nyfiken på vad era hundar heter och vilken/vilka ras/raser den är. Bifoga gärna även bild
Min hund heter Velvet och är blandning mellan pitbull/am.staff/dobber/lapphund
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#6 får jag fråga var du har köpt din Udda ifrån?
det är så att vi har själv avlat på bearded/BC tidigare, skulle vara intressant att veta om det kanske är någon av mina valpisar som har blivit föräldrar.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Min ena hund heter Gro och är en Alaskan Husky. Är alaskan i flera generationer. Finns siberian husky, malamute, engelsk setter, berner sennen och bordercollie i henne. Hon blir 6 år i maj. Har henne som sällskapshund. Bilden är inte så ok

Nikita är bordercollie/rottweiler/schäfer. fyller 5 den 12 januari. ska ha kalas med en hundkompis som fyller år på samma dag då, fast ett år äldre :D
"kasta bollen, kasta bollen, kasta bollen NUUUUU!" --->
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Mollie (Molli)- Golden Retriever/Schäfer/Border collie.
Aniu (Anaiyou)- Border Collie.

Namn: Tyson
Född: 060819
Raser: Pointer / Vorsteh / Siberian Husky

Gud så söt =)

#19 Tackar!

Udda är en en sån hund jag älskar utseendet på.. hon ser verkligen rufsig tufsig och alldeles underbar ut=)
Själv har jag Moyry en irländsk setter på 4 och en halv månad, han är underbar han med

Nova född 11/6 -06
Bordercollie/collie
Ska försöka o ta ett foto någon dag här
"8 ok hon ser riktigt trevlig ut
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag har två hundar (lr, ena är pappas egentligen);
Luna - min egna blandrashund. Mamman är långhårig Collie och pappan är en NF. Hon är svart/vit/grå till färgen och världens sötaste tjockis =P
Om den andra i nästa kommentar x)
[Luna på bilden]
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

o så kiara
har inga bilder på denhär datorn.
Zantana= L collie/siberian husky/samojed (mest collie men har kort päls som en husky),blåögd.7år.
Ztecie= samojed/L collie/siberian husky/karelsk björnhund(liknar en vit husky),blåögd,4år.
skrev raserna i den ordning de har mest av.tex Ztecie har bara yttepytte karelare i sej från sin far som hade det i låg % om man nu kan räkna %

#34 Åh vad fin! Liknar min ena jättemycket, förutom färg då.. 
Molly - Greyhound, 3 år
Medarbetare på jack russel terrier

Neo,som är 50% Jack russel,25% Toy pudel och 25%shitzsu (stavning?) Han har just fyllt 3..<3
Bild1
Bild2
Bild3

Usch, det blev en massa stavfel! Kollar trafiken ska det vara förstås!

#41 stavfel kan alla göra, vi förstår ändå vad du menade =)
_**/Mvh Anne

Vi har en liten Svea som är drygt 6 månader. Vi har dock bara haft henne några veckor så vi har inte hunnit fått så många bra kort på henne än… hon sitter inte still tillrängligt länge så att vi hinner fånga henne på bild (och min kamera är så seg så den borde förbjudas).
Svea är en blanding Papillon/Chihuahua.
Hejsan!
Azlan är korsning mellan Afghan och Saluki och är drygt 2 år.
En otroligt härlig kille som vill springa, springa, springa och bli aktiverad.
Han kan bla. ligga ner på sidan vid kommando PANG, stänga lådor och skåp, gå slalom, vänta på varsågod när jag lagt fram godis, hoppa över ett ben och genom rock ring, hämta leksaks vovve eller leksaks ankan, ta upp saker jag tappat m.m + vanlig dressyr som sitt, plats, stanna, fot, bakom och säkert mer jag inte kommer på nu och detta trots att folk säger att vinthundar inte vill göra sånt, utan bara som dom vill.
OK, när nåt rör sig ute…då blir det race istället.
#47 Provar viltspår? Min greyhound tik älskar det. Hon som aldrig har brytt sig om spår tidigare, gick sitt först blodspår klockrent. Samma sak med andra också. Helt klart något vi ska fortsätta med!
Medarbetare på jack russel terrier

Här kommer Amira, syster till Azlan som alena har. ;) Blandning mellan Afghan-Saluki. Fyllde 2 år 26/12. En underbar tjej, så mjuk på alla sätt och vis, både pälsen och hennes sätt! :) Här på bilden håller hon koll på kaninerna i sina burar, eller rättare sagt, hon står och poserar framför burarna! ;) Snällare och gladare hund får man leta efter! Älskar att springa som alla vinthundar, att vara nära sin matte det är viktigt för Amira! ;) Så är det roligt att busa med nån hundkompis, fast då ska dom vara SMÅ förstårs! hehe.

Bilden är på min leonberger, Nikita "Kita", och sen har jag ytterligare en leontik, Diva med 25% (hur man nu luskar ut det) "extra" sankt bernhard i sig. Och hon har 9 Valpar tillsammans med en renrasig getleman, leonberger-utan stam… Sista valpen kom för ca 15minuter sen. Nä, nu skall jag smyga in å kika om det kommit mer, eller hur det går för min duktiga tös. Ha det gott, alla!
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

#59, 60 vilka fina hundar =) Hoppas att valpningen går bra och att allt efter valpningen går bra =)
_**/Mvh Anne

11stycken…
/Therese.

Oj då har både du och tiken det ni gör de närmaste månaderna =)
_**/Mvh Anne

#63 Jopp!
Ursäkta att tråden hoppade iväg lite, och det blev lite hastig presentation av våra hundar. Men jag är iaf inte sen med att presentera nykomlingarna! ;) Bilder kommer.
/Therese.

Du får mer än gärna skapa en tråd där du uppdaterar oss om hur det går med valparna =)
_**/Mvh Anne

#9 Gro ifrån Isfolket? :D

Tyson
En Jakt-dragare :-)
Gissa raseerna, ni som INTE vet! ,-)

Tkr din Tyson är asball! :D
#79 om du säger jaktdragare så, husky/luzerner?
≧◔◡◔≦

#5 det är ju den hunden som har varit på blocket..

Hicka, renrasig schäfer
I stamtavlan, Råvatj Alpha, född 080210

Jack, blandras "Alaskan Husky"
Född 051021
Bifogar en dålig mobilbild

Nikita, blandras "Alaskan Husky"
Född 070128

White, blandras "Alaskan Husky"
Född, någon gång 2003

#107 Gud vad hon är snygg Hulda
#109 Ja, hon är mysig :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#105 super fin din nikita! jag bara älskar alaskan husky-siberian husky-alaskan malamute som har den färgen :)

Han är halvbror till #113 

#111 Tack så mycket, jo hon har fakiskt ett speciellt utseende med väldigt markerade öron.

Och på bilden är han 11 veckor. (Nu är han 12)