Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1505 ggr
kolan
0

valborg!!!!fy f#n

jag tycker att de är skit med smällare! fick jag en 6 månaders valp hela sista april!!! hittade henne idag på dan hon är vätt skrämd nu!!! kollar upp i himelen hela tiden!!!! men jag är jätte glad för de var jätte många som letade!!! de var en som ringde och sa att hon låg på deras altan!!!! men alla ungar ska ju smälla dgen efter också är så arg för de!!!! va tycker ni då????

psyko
0

Förstår inte ditt inlägg så mycket, men det låter inte som om hunden haft det så kul : /

AnneN
0

Jag tycker att det ska hållas stenhårt på de lagar och regler som finns gällande fyrverkerier, minst 18år för att få handha dem, avfyrning får ej ske i tätbebygt område och inte heller mindre än några hundra meter från närmaste bebodda hus.
Skulle de lagarna följas så tror jag betydligt färre hundar skulle bli skrämda och de som redan är rädda skulle nog få det iaf lite lugnare.

Tycker jätte synd om din valp

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anders 50
0

En fundering…Varför är sällan jakthundar skotträdda? Har aldrig behövt träna någon valp mot skotträdsla.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnneN
0

#3 har de varit med på jakt sedan de var valp/unghund? Jag tror att det ofta kan vara så att de hundar som används i jakt förknippas skottet med något roligt

_**/Mvh Anne

Anders 50
0

Tror det här med skotträdsla kan vara rasberoende.

Förresten så är jag ny medlem här om det är ok.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

CarolineO
0

#5 välkommen!

Jag har aldrig varit med om att man har smällare på valborg?? Är det längre upp i landet, så vi e lite efter här i Skåne, eller? hehe

Ni andra får komma ner hit nästa år istället Skrattande

Emil var med mig och tittade på brasan i Rinkaby. Där va en massa andra hundar som skällde och höll på, men jag var såååå stolt över min sötis som bara sträckte på sig och stolt spatserade omkring!!   Han fick måååååånga pussar den dagen   =0)

Det var så skoj, för man hörde runt om en massa folk som viskade till varandra "titta vilken fin hund" "o, vilken fin hund" "Så tyst och snäll den hunden e"

Så blir man ju ÄNNU gladare!!! Naaaaw, mammas lille bebis   *fniss*

AnneN
0

#5 välkommen, klart det är ok =) Släng dej in i diskussionerna eller starta egna =)

_**/Mvh Anne

kolan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 jag har två jakthundar och ena är 4år och har blivit rädd för smällare förra året,så nu springer han och gömmer sig!!!! men den anra låg och kollade på smällarna!!! så jakthundar är vana med skott.Så skott och smällare låter inte lika!!!!  Tror att valpen är förstörd nu!!!! lägger upp en bild på min ena hund som låg och kollade på smällarna!!!

CarolineO
0

#8 Naaaaw, hon liknar lilla Ebba här hemma som Emil är så kär i
  =0)      Jättesöt!

Karmatarerskanise
0

Här smäller man inte heller.

Sedan låter smällare och skott väldigt olika. Och ser väldigt olika ut också.

Vet hundar som jagar och är vana vid skott, som är livrädda för smällare.

Det bästa man kan göra är nog att träna valpen nä rden är liten med raketljud. Ska ju gå att köpa.

Fija
0

Stackars hund!

Här har grannarna smällt i massor. Men som tur är bry sej ingen av mina hundar. Lilla Ayla som bara är 12 veckor reagerade lite på första smällen, men då hon såg på Nova att det där var ju inget å bry sej om så blev det inget mer med det.

Jag är bara rädd att någon unge/ungdom ska kasta en smällare mot oss när vi är ute. Men det är nog för att det hänt mej några gånger då jag gått utan hund. Så blir bara kort ut med dom på valborg/nyår, inga "onödiga" promenader…

[alena]
0

#3 Har haft en vovve som var korsning mellan Norskbuhund/Norrbottens spets/Smålands stövare som min gubbe jagade med. Han var jätte glad när de skulle till skogs och jaga, men sprang runt och var orolig före och sedan gömde huvudet under soffan eller sängen och när det var fyrverkerier och åska.