Ny medlem... :-)
Är sprillans ny här på "Blandras" och läser allt vad jag kan just nu.
Jag har haft hundar i större delen av mitt liv, mest terrier. Har varit hundlös nu i något år men saknar en innehund. Vi har jakthundar annars.. Tänkte att jag skulle försöka att snappa upp lite ideér och tips från er här inne. :-)
Jag bor i småland på en gård mitt i skogen tillsammans med 2 jakthundar och 4 katter och så gubben förståss. :-)
Är Sajtvärd för frivilligarbetare som är nystartad, är sjukpensionär då jag har fibromyalgi.
Trivs med livet i största allmänhet och tar dagen som den kommer.. :-)

Välkommen hit =)
Vad är det för innehund du vill ha? Vi kanske kan hjälpa dig att hitta rätt =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag vet faktiskt inte riktigt… Jag har haft massor med Airdeterrier men då jag har reumatisk värk i händerna är ju trimmningen ett problem nu. Annars har jag alltid trimmat mina egna hundar. Sen hade jag en Irländsk varghund som tyvärr fick borrelia (stavas det så) så han var vi tvugna att ta bort. Bakre delen av hans kropp hängde inte med och han bara skrek och gnydde… Stackarn! Så vad skulle vi göra?
Så nu vill jag ha en hund som är stor, inte behöver trimmas och är lättlärd. Och helst inte får fästingar.. 

Fästingar vet jag tyvärr ingen ras som slipper, men resten finns det hur många raser som helst som stämmer in på… Vad ska hunden ha för temperament och vad kommer den att få för typ av aktivering?
_**/Mvh Anne
Älskar ju terrier så… typ den sortens hund. Vi bor ju i skogen så här springer hunden lös. Skogspromenader och sånt..

En korthårig Jack Russell låter som rasen för dig
Men dom är väl små? Jag vill ha i ungefär samma storlek som Airdale…

American staffordshire terrier
Hittade några terrier i varierande storlekar och dessa ska inte behöva trimmas om man inte av vissa av raserna väljer en strävhårig variant ist för den släthåriga =)
_**/Mvh Anne
Tackar! Nu ska jag kika runt lite.. :-)

Gör så =) Bara att hojta om du har funderingar eller annat =)
_**/Mvh Anne
Har funderat på en blandras av något slag… Nåt lurvigt! Borsta kan jag ju alltid göra. :-)

Kika under forumkategorin "Hundar omplaceras/säljes" Finns även en lång lista över omplacerings/hundhem på länksidan =)
_**/Mvh Anne
Jo, jag såg det…Läser så ögonen blöder! :-)