Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 501 ggr
psyko
0

OT- Djurförsök på råttor

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2360798.ab

Blir så förbannad! Att man kan ha hjärta att göra så mot en levande varelse?
Jag tycker att dessa forskare ska ha dödstraff för detta, och de ska dö på samma vis som råttorna fick. Vem säger att råttor skulle lida mindre än vad människor gör?

Mischa
0

Vem säger att råttor skulle lida mindre än vad människor gör?

Och tvärtom, vem skulle få stå för lidandet? forskarna som försöker ge djur och människor bot mot sina krämpor och sjukdomar?

Nu talar jag inte om specifikt detta, utan om djurförsök i medicinskt syfte.

≧◔◡◔≦

AnneN
0

Jag tycker djurförsök är fel så länge det inte gynnar djuren, tex om man forskar fram medeciner mm som ska vara till människor men ine till djur så ska det inte testas på djur utan på de som ska använda medecinen alltså människor, ska det däremot användas på djur så ska det även testas på djur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

psyko
0

#1 Jag står fortfarande för vad jag tycker. De torterade råttor och gav dem oehört lidande för att vi människor ska få fram mediciner mot idrottsskador? 

Vad än man forskar fram till så kan man inte låda någon, oavsett art, lida så mycket. Visst är det bra att man genom försöken kan få fram botemedel mot olika sjukdomar, men saken är att det finns alternativ än att använda levande försöksdjur bara att det skulle kosta mer då…

Mischa
0

#3 har för mig att jag läste om alternativa djurförsök i tidningen "djuridiken" (utgiven av jvb)

men minns inte vad som stod.

≧◔◡◔≦

psyko
0

#4 Det finns bl. a konstgjord människohud… och mer som jag inte heller kommer ihåg;) Men tror att det står på Djurens Rätt's hemsida på "Djurförsök".