lydnad
hejhej!
är de någon som hålle rpå med lydnad?
skulle vilja prova, vad ska man tänka på ? va ska man börja med?
väntar på svar ^^
//lotta
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Just nu tränar jag mest vardagslydnad men även lite inför tävlingslydnad… Har dock inte någon erfarenhet av tävlingslydnad. Men som med all annan träning så bör man tänka på att det ska vara roligt för hunden, mycket beröm och helst ingen korrigering under träning (enl instruktör), korta pass så hunden inte blir uttråkad, avsluta alltid då träningen går som bäst =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ett tips är ju att gå en kurs. Jag tränar lydnad med min hund, vilket hon tycker är superkul! och det är väldigt viktigt att det är roligt, för om du sedan vill ut och tävla får du ej använda godis under tävlingen, bara efteråt och innan, då måste du kunna motivera din hund på ett annat sätt.

Tipsar också om kurs! Avslutar min i morgon. Målet är att börja tävla.
#1 bra tips :) vill börja lite lätt liksom
#2 jag vill inte gå kurs tuvärr de har jag inte tid och pengar för just nu :/ jo roligt ska vi ha de e därför jag vill börja med något nytt :) min hund äter special fode får inte äta något annat än fodret så godis har hon aldrig fått =/ så de ska inte bli nått problem =)
#3 vill bara typ små träna lite på hemma plan om ni förstår ? har ej tid och pengar till kurs.. Men ni kan ju tips om hur mkt de kan kosta man kan ju alltid ändra sej :)

På Hundhuset här i Luleå så kostar en vardagslydnadskurs 1200kr
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
oj
Om det är tävlingslydnad du tänker på så rekomenderar jag "Med sikte på 10:an" den är kanon.
Men det viktigaste är att ni har kul ihop.
**MVH Cerrolyn