Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettlydnad-bruks
Läst 1032 ggr
AnneN
0

*suck* vad göra?

Velvet är som en groda utan ben… Hopplös!

Har lyckats få till fotgåendet så att jag var hyffsat nöjd (behövdes bara lite finslipning). Nu senaste dagarna tycks hon dock ha drabbats av akut minnesförlust och totalt glömt hur man öht beter sig i kopplet! Hon har aldrig tidigare dragit i koppel inte ens då hon var valp. Men nu sliter hon som en tok var 5:e meter, stannar jag så kommer hon direkt tillbaka till min sida, går bra några steg och drar iväg igen!

Vad ska jag göra? Är det bara att börja om från början med träningen igen eller finns det något annat sätt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Kan tillägga att hon nyss fyllt 2 år och förhoppningsvis är på väg ut ur den första trotsen…

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Kan mycket väl vara som du säger att det har med trotsen att göra. Men jag hade gått tillbaka i träningen där. Om hon fortfarande är duktig när ni tränar t ex lydnad så kan du med gott samvete fortsätta med detta. Är hon inte det så lägg lydnaden åt sidan. En hund i trotts är ganska lönlöst att träna (min åsikt).

Lycka till

Ps med lydnad menar jag tävlingslydnad, inte vardagslydnad Ds

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

#2 just nu funkar både tävlings- och vardagslydnaden rätt bra förutom just denna bit.

_**/Mvh Anne