Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1199 ggr
Fija
0

Hur klarar man av...???

Alla släktingar och vänner när man har valp??

Jag seriöst håller på bli galen och ovän med många!!

Visst Valpar är små och jättesöta, men kan dom inte förstå att det blir en stor hund snart :)

Man försöker förklara att man får inte ha henne till att bita på fingrar och kläder utan hon har sina leksaker om man ska busa med henne!

Och speciellt min sambos familj e helt omöjliga. Fingrar och kläder hela tiden. Hans bror som är 13år försökte också få henne och hoppa upp och ta ett tuggummi från munnen och när jag skrek åt han att det var absolut förbjudet då la han sej på golvet och försökte få henne att ta hans hår, jag fick nog och sa att han fick gå! Sen kom hela familjen dagen efter och lika dant där skiter i att man säjjer inga kläder eller fingrar endast hennes leksaker. Men dom har verkligen svårt att fatta. Hans pappa tog också fast henne när jag ropa på henne och hon var påväg mot mej.

Så nu har dom förbud att komma hit och hälsa på valpen! Dom får vara hur sura dom vill men kan dom inte acceptera våra regler har dom inget här att göra!

Hon är en jättesnäll valp och biter inte i kläder eller annat hon inte får om man inte "ber" henne. Hon är nöjd med sin roliga låda som är full med leksaker och ben och hon hämtar grejjer däriftån när hon vill busa.

Men efter dom varit här vart det lite bit problem med både fingrar och kläder, och jag vill ju inte behöva säjja åt henne för att dom inte fattar.

Så nu är jag ovän med min sambos familj. Och även alla andra som inte kan acceptera reglerna åker ut!

Att ha valp är inte jobbigt alls jämfört med alla som inte fattar att det blir en hund av valpen…….

AnneN
0

Fråga dem om de vill att du kommer hem till dem och ritar med tuchpenna på deras tapeter! Vill de inte det så säg nähä, men jag trodde att man fick göra som man vill hos er för ni gör ju tydligen som ni vill och struntar i våra regler här!

Testa, det har fungerat bra för mig på min familj och vänner.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cerrolyn
0

Saken är ju den att de får ju faktiskt skylla sig själva när en fullvuxen hund hoppar mot dem med ev leriga tassar mm. Men självklart ska de acceptera era regler. Jag tycker att det är oansvarigt av dem att bete sig på det sättet. Men låt dem vara sura då…

**MVH Cerrolyn

Gullan402
0

Lite OT: ung. samma problem har jag fast med barnen… jag har varit fullkomligt vansinnig men tyvärr fattar vissa ändå inte… idag är barnen så pass stora att de "vet" hur man uppför sig i olika situationer o inte ens mormor kan " stimma upp" dem på fel plats längre
Nu med valp i huset har jag förbjudit vissa att komma hit just pga av att jag vet att det blir problem.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!