Heej
Heej vet ni några hundar som inte är så små ocg alregi snälla.. om ni vet de kan ni ge förslag på sidor man akn kolla det på :) :) :)
Det finns ingar mer eller mindre allergivänliga hundar beroende på hur allergisk man är och mot vad på hunden, det gäller att prova sig fram.
≧◔◡◔≦

Många allergiker brukar kunna klara hundar med lockig/krullig päls ganska bra tex. pudel, curlycoated retriever, softcoated weathen terrier osv
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tibetansk terrier är också en sk. allergivänlig hundras. Bichon Frisé/Havanais, schnauzer, powderpuffar, Coton De Tuléar, shih tzu, west highland white terrier… Men det är individuellt vilka raser man tål beroende på vad man är allergisk mot. En del tål inga hundar alls.
Jag har en kompis som har Bichon Frisé som hon tål och hon tål även mina shetland sheepdogs (inte allergivänlig ras) bara hon tvättar händerna efter att ha klappat dom. Men hon tålde inte alls våra storpudlar.

#1 tack så mycket iaf! #2 vi får väll pröva oss fram, Tack #3 Får kolla på dom raserna tack!
Om ingen har har sagt det, så kan jag säga att dvärg, eller toypudlen ofta är allergi välnlig, och Bischon Frisè (stavning?)

puli,pudel,bischon frise`,Havannais,amris,Powder Puff har jag hört;)Min dotter klarar av våran amris men hon hade br kattallergi. mamma klarar oxå av henne + alla pudelsorter och hon är rikigt allergisk mot hundar.

ok tack så mkt