Hund+bil
Hej!
Min store kille tycker inte om o åka bil och varför vet jag inte?? Vi har en kombi med grindar bak och han har hela alltet för sig själv där bak, så gott om plats har han , har även låtit honom åka i baksätet men inget som passar det heller. Hur ska man göra för o få honom o tycka om det lite iaf?? Kommer han kanske aldrig till o vänja sig?? Han har inte varit med om några tråkigheter vad gäller vare sig åka eller vara i trafik. Tack på förhand för lite tips.//

Hur beter han sig då han ska åka/åker bil?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Han går absolut inte in själv i bilen varkens där bak eller i baksätet, utan jag får först lyfta in framdelen o sedan baken…ser ganska roligt ut då han e ganska stor o jag ganska så liten…men men tillbaka till frågan….Om han är lös ute med mig o jag öppnar bilen så går han iväg o kommer inte alls när jag kallar utan ska vi iväg så måste jag koppla honom innan. Han ser så fruktansvärt olycklig ut när han märker att vi ska i bilen. Han ligger stilla o e jätteduktig bara han kommer in i bilen men som sagt han avskyr det verkligen o det ser man på honom….jag förstår bara inte varför.??
Han kanske vill ha mindre plats i tex en bur?
Kanske skall börja med att bara lägga in honom i bilen och direkt efter ta ut honom, och öka tiden efterhand?
Om ni vi testa med bur så börja att träna burleken http://www.klickerforum.se/viewtopic.php?f=23&t=514&st=0&sk=t&sd=a&hilit=burleken utanför bilen för att sedan ta in buren i bilen när hunden förstår vad den skall göra. Testa kankse också DAP http://www.cevavetpharma.se/corporatesepro.nsf/FO_Menu/A5E634FB449A38A8C1256F250036F374?OpenDocument finns att köpa hos vetrinären, och verkar funka för vissa hundar. Om jag var du skulle jag satas på både halsbandet och sprayen till en början.
Åk till många roliga platser och ha roligt med honom så han ser bilen som att "nu skall vi åka iväg och ha det super roligt".
Lycka till!

Hej!
Tack för tipsen. Jag får prova mig fram o se vad som funkar.MVH/Susanne