Träna din retriever
Vill tipsa om boken "Träna din retriever"
Skriven av Torkel Näsman (min morfar) & Ulf Viklund
En mkt bra bok för alla som har en retriever, retrieverblandning eller som bara är intresserade av att läsa om/ träna apportering med sin hund.
Texten på baksidan av boken:
"Vare sig du tänker utbilda din retriever till jakthund eller ha den enbart som sällskap kommer du att ha glädje av den här boken. Den ger dig nämligen hjälp att förstå din hund bättre både som rasrepresentant och som individ.
Torkel Näsman är en av landets få yrkesdressörer som ägnar sig helt åt de apporterande raserna och det är hans mjuka och effektiva träningsmetoder som skildras här och visas i en rikedom av bilder.
Ulf Viklund har flera retriever som han tränar och tävlar med såväl som fotografen Magnus Pehrson. Tillsammans lär de dig hur du gör din hund till en harmonisk och duktig apportör."

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Min mormor som är med på omslaget till denna upplaga =)
_**/Mvh Anne
hmm,…ska fundera på saken! ;) har ju själv en liten gullig säl :D
Kul :D
Dock så är det nog som "Retrievern som appotör" att det står mest om fågelapportering. *gissning*
**MVH Cerrolyn

Nix i denna bok så står det även om grundlydnaden och sådant… Var länge sedan jag läste den då min bok kommit bort i en flytt men har nu köpt den på tradera så bör få den nästa vecka =)
_**/Mvh Anne
Aha oki men då var det en annan sak ;) men jag har sååå många böcker att jag knappt behöver en till…
**MVH Cerrolyn

Nu har jag äntligen fått hem min efterlängtade bok =) Har även uppdaterat huvudinlägget med baksidetexten
_**/Mvh Anne

Kan tillägga att denna bok kom ut med sin första upplaga 1979. Sedan har den kommit ut i nyare version med andra bilder men samma text i mitten på 80-talet och om jag minns rätt även i början av 90-talet
_**/Mvh Anne