Uppskjuten löp
Velvet har nu gått 1 månad extra utan att löpa.
Hur vanligt är det med uppskjuten eller utebliven löp?
Är det några risker med det?
Hon mår bra, är pigg, äter/dricker med god aptit.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hur menar du? Grosans, tror 4-5 första löpningar , då löpte hon var sjätte månad. Sen har hon skjutit på det till 8 mån. Hon börja löpa när hon var 8 mån. Hon blir 6 år i maj. Är det så du menar eller? Att hon skjuter på det nån månad eller till och med kanske får en månad tidigare har aldrig jag uppfattat som nåt fel. Inte om hunden är som vanligt. Har haft 4 tikar och aldrig haft problem. Hoppas du blev lite klokare 

Har fått veta på hundar.ifokus att det är många tikar som skjutit sitt löp nu så det är väl "nått som går"
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vår ändrade löpet efter sina kompisar, och nu har hela hennes hunddagis börjat löpa samtidigt…^^

Ja Skorpan har också skjutit på det, jag tror det beror på hur andra löper och lite annat =)

Jag vet oxå en tik som skjutit på sitt löp nu i mars!
Har aldrig tänkt på om tikarna varit "tidsbundna" med löpet. Har ju alltid skrivit upp när dom löper och vetat ungefär när dom borde gått igång. Men aldrig oroat mig om det dragit ut på tiden eftersom dom betett sig normalt och betett sig som vanligt när dom gått igång med löpet. Hoppas ni förstår vad jag menar