Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 994 ggr
LillMalin
0

intresserad av blandras..

Hejj på er ! =)

Efter den hunden vi har nu, är jag faktiskt intresserad av blandras, men jag vet inte riktigt vad för hund jag vill ha..

helst en hund som gillar att jobba, som kan komma långt i Agility och lydnad, men inte så aktiv så att den måste jobba HELA tiden, men kan ta det lugnt om ägaren kanske vill ta det lugnt nån gång då och då! ..

âr det nån som har tips på vilka raskorsningar som kanske skulle passat?

tacksam för svar! =)

[bimbim]
0

Jag har för mig att blandraser inte får tävla i Agility, så om det är ett krav tror jag du måste leta efter en renrasig hund. Men rätta mig gärna om jag ar fel! =)

Mischa
0

Eftersom man inte kan förutspå hur en blandras kan bli är det desto svårare att föreslå en kombination som skulle passa dig.

Om du dessutom vill komma långt inom vissa sporter utan att på så sätt ha en "brukshund" blir det desto svårare då kemin mellan hunden och dig som förare måste stämma överens.

Och som nämnt, du får tävla ganska högt med en blandis, men du kan aldrig få meriter eller bli champion.

≧◔◡◔≦

AnneN
0

Som de andra sagt så kan det vara svårt att veta hur en blandning blir, de kan ju bli så väldigt olika i både sätt och utseende även om de är från samma kull.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SparklingTindra
0

#1 Blandraser får tävla i Agility, men kan inte bli SagCh (Svensk Agilitychampion) och Sag(hopp)Ch, men nu är det lite nytt för dom kan bli SagV och Sag(hopp)V (Alltså Sensk AgilityVinnare och Svensk HoppVinnare).

[bimbim]
0

#4 Gud vad bra! Har en hund jag tror skulle älska det, men vi trodde att det var hopplöst, ska börja leta kurser på en gång! =D

AnneN
0

#5 vad kul, berätta gärna hur det går

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SparklingTindra
0

#5 Lycka till. =)

LillMalin
0

Tack för era svar!

LimE-6
0

Den blandningen som min mamma avlar på skulle passa dig perfekt tror jag.. PM.a mig om du vill veta mer :)