Matvägran
Min älsk vill inte äta..
jag ahr testat säkert 7 olika sorters foder nu men hon rör knappt fodret.
får hon rester från middagen äter hon det, men varken hundmat eller kattmat (jag var desperat) vill hon äta.
Jag köpte frolic att ha som godis, och nu vägrar hon alltså äta något annat godis och hon vill inte ha mat. Hon vill inte ens ha frolic som foder…
jag har kollat munnen på henne men där är inget, och vi borstar som vanligt.
Lite jobbigt när hennes mage kurrar högt…
Vad ska jag göra?
Kan det vara så att hon försöker säga dig något. Försök med vanlig mat. rått kött, grönsaker, ris och liknande. Kött med ben i att gnaga på. Jag kör också en hel del råa kycklingbitar som varit frysta först.

Jag skulle rekomendera att du slutar och ge Frolic, eftersom det innehåller mycket fett, och andra onyttigheter.
Men jag såg att du bodde i Halmstads trakten, och där har BRAVO en återföräljare, på sprothund.se, det ligger på stationsgatan 29 i halmstad.
Jag lovar att har du börjat med BRAVO, antingen i torrmat, eller i blötmat, så vill inte din hund ha något annat.=)
Jag skulle rekomendera BRAVO bas, det är färskmat, till din. =)
vad har du för ras?
Lycka till! =)
jag har en cocker spaniel
och frolicen har jag slutat med, eftersom jag ansåg att det var orsaken till att hon inte ville äta annat..
ska testa BRAVO :)
Hur mycket måste hon kämpa för maten? Är vanligt att hundar slutar äta vanlig mat eftersom de inte behöver. Hungern triggas delvis av motion och utmaningar och om hunden får mat utan att jobba för den brukar de till slut sluta äta och vänta på riktiga maten. Vi började kräva massa lydnadsövningar innan hon fick matskålen vilket gjorde susen, en promenad precis innan kan också hjälpa=)
Honor kan matvägra om hon är deprimerad pga skendräktighet, kan det vara ngt sådant?
hon är inte ens ett år gammal, kan dom ens bli skendräktiga så tidigt?

#5 min tik löpte första gången då hon var 10 månader och blev skendäktig efter första löpet, så har hon löpt så kan hon absolut vara skendräktig.
Här har vi en artikel om aptitstimulernade råd som kanske kan vara nått.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!