Se Er noga för..
Igår tog Jag & Nicko en promenad-runda, var längesedan som Vi tog den vägen. Perfekt att rasta hundarna, skog och en smal stig att gå. Ingen som bor, går den vägen !
Men så fruktansvärt hur folk gör !!!!!!!! Någon hade lagt ut krossat glas, säkert 30-40 meter..Började att gå där, men trodde självklart att någon kastat en glasflaska dit..och att det tog slut ! Men till Min fasa så låg det meter på meter, kändes som det aldrig tog slut !
Hur kan människor göra så ? För att hundarna ska skära sig !
Usch, Jag var så arg igår, självklart kommer någon hund att skära sig, Om det inte redan har hänt.
Kära Vänner…se Er noga för, var Ni sätter ner fötter & tassar !

Ush, jäkla människor alltså.

Hemskt med krossat glas..För en tid sen var det massor av krossade gatulampor här på byn, så det låg så mkt glaskross under varje lampa.. Jättejobbigt.. Fick gå omvägar vid varje lampa..
Passa er även vid anslagstavlor, eftersom det ligger massor av häftstift o sånt på marken under dom!

Människor kan va så j…. sjuka ibland grr

Fattar inte hur folk kan göra så där har de ingen uppfostran?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Samma sak är det här, finns många hundhatare här, och är bara jag som tränar här utanför också. Någon sprider ut små glas-splitter på våra favoritträningsplatser.
Det finns många fyllon här, men de brukar panta sina flaskor för att få råd eller lämna dom kvar hela. Men på våra träningsplatser ser det så arrangerat ut.

För ett par år sedan då jag bodde i Skelleftehamn så var det ungar/ungdomar som gick och katstade sönder glasflaskor, gatlyktor mm efter gångvägarna där jag bodde. Jag lyckades se vilka de var och visste vart de bodde så jag tog helt sonika hunden med mig mitt i natten och knackade på hemma hos dem och talade om för föräldrarna vad deras barn pysslade med om nätterna, de vart inte alls nå glada över vad deras barn pysslade med men tackade mig för informationen. Efter det så har jag inte sett ett så glasfritt område i mitt liv.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag måste alltid titta vart jag går när jag är ute med hundarna.. det som är lite tur i oturen är att det aldrig brukar vara så mycket glas när det väl är glas på marken så jag brukar ta mina stora lufsar i famnen o bära dom över glaset (en och en såklart) Men jag fattar inte heller hur man kan göra så.. alla djur skadas ju av det, inte bara hundar.. och speciellt när det är i skogen..

ja, hundarna brukar ju oftast ha en matte eller husse som kan titta till dem, men alla andra djur… :(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan