Åka rollerblades med hunden!
Hej.
Finns det något speciellt man ska tänka på när man åker rollerblades med hunden? Då jag nyligen va ute och tog en sväng och han älskade det verkligen. Så vi tänkte fortsätta med det varje kväll.! Då eftersom jag inte kan cyckla med Albin eftersom han blir stressad och hoppar upp på mig när jag cycklar så då prövade jag detta då jag sett Cesar Millan göra så med hundar, då tänkte jag att det är värt att prova. Så finns det nått man ska tänka på så skriv..
// Susan och Albin

Har aldrig åkt med min hund (mest pga att jag inte kan åka alls), men det jag kan tänka mej att man bör tänka på är ju att man själv använder alla möjliga skydd inkl hjälm, att man tar det lugnt i början innan hunden vant sig, har så pass lydnad på hunden att den inte drar iväg med en ut på vägen/diket/efter andra djur och att man med ett kommando kan få hunden att stanna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jo det är ju det med skydd som sagt.. Sen har han på sele så det inte sliter på halsen då han ibland får dra mig i skritten.. Och han har faktiskt slutat springa efter vilt då när han är kopplad därav har jag ej honom lös förutom i hundhagar. Och på vägen skulle han aldrig springa ut till så där kan jag också vara lungn och han lyssnar om jag säger sakta, stanna.. Men jag själv har inte riktigt lärt mig bromsen men det kommer sakta men säkert. Jag rammlade ute men det va inte hans eller mitt fel utan att det började snöa och att det blev väldigt halt på plattorna så då rammlade jag men tur va på rumpan.. ;)

ett tips! =)
gubben ska börja springa med våran hund. Vi har införskaffat ett hundförabälte, med tillhörande exspander koppel.
Var inte dyrt alls 280Kr.
Im du skulle trilla så har du ju bägge händerna fria.
Till och med Mobiltelefonen och godispåse är det på! =)
För hundar upp till 35kg.=)
Handsfree Expanderande Jogging och Promenadkoppel med bälte

Förra året var det en som åkte här, och jösses vilken fart han hade..hann inte se vilken sorts hund det var … Men hunden ?? Hinner/orkar De med ? När farten blir hög ??
En annan gång såg Jag en pappa åkandes med både hund och barnvagn..det gick också undan !
#3 Tack jag ska titta närmare på det där. Har sett även ett Brett sånt i våran djuraffär som jag ska åka kolla på.. Tack..
#4 Jag har aldrig varit uppe i sån pass hög fart med Albin utan jag måste verkligen se och tänka på om han orkar eller hinner med. Men jag kan tänka mig att det går fort. Med barnvagn skulle jag inte våga åka med tänk om den tippar eller nått liknande!
Men idag kan inte vi åka med rollerblades om inte solen torkar upp.. Det är blött ute då vi fick typ 2-4 centimeter snö inatt som nu har smält och blivit slask och vatten.. :(:(:(
jag brukar åka inlines med min hund =) de e så bra för hunden för man får bra kontakt och om man e duktig på att åka så e de hur bra som hällst =) för man har kontroll över hunden och hunden blir aktiverad på ett bra sätt =) så kommer hunden sova gott inatt. ^^
men lite svårt äre när man ska bromsa med hund… tycker jag ..
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#6 Jo man får ju det och man ser att hunden verkligen älskar det.. och jag har lite svårt att bromsa men Albin hjälper mig han saktar ner och väntar på mig.. :)
Har även funderingar på att skaffa en sån här nomesele.. Vet nån om dessa selar är bra? Vad jag har hört så är det bra då hundarna bygger muskler på annat sätt..

#7 Jag använde nomesele då jag drog med en av hundarna jag haft och tyckte den var superbra
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jag har ett sånt här SELE
Dem är hållbara som 17!
och kostar 130 kr om man vill ha reflex, och utan 80kr