Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 893 ggr
[bimbim]
0

För stort revir

Hej allihopa!

Är hundvakt åt familjens sötnos denhär veckan. Mitt problem är att jag bor i lägenhet och Kajsa tror att även korridoren utanför min lägenhet är hennes revir. Så fort någon går i korridoren markerar hon genom att skälla, hur får jag henne att minska reviret till att bara gälla min lägenhet och inte korridoren?

AnneN
0

Jag har liknande problem med Velvet som inte anser att folk ska få gå förbi våran dörr för då kan hon skälla/morra men plingar det på dörren är hon knäpptyst

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[bimbim]
0

Samma här. Vet inte hur jag ska få henne att sluta. Om jag säger nej tror hon att jag också skäller och då blir hon bara mer upprörd.

AnneN
0

Fick förut tipset att då hon sprang fram till dörren så skulle jag  säga åt henne att gå och lägga sig… Det resulterade i att hon nu går och lägger sig på någon av sina platser och ligger där och morrar/skäller åt de som är i trapphuset =/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tazzar
0

#3 Kan man inte lägga till ett speciellt och roligt arbete då, som att hämta något speciellt, tror då att personer i korridoren blir något positivt… Här är det tvärt om, skällandet (fast mer ett varningsskall och sedan glädjeskall) börjar när det plingar, men i korridoren får det gå folk, fast iofs har vi 20 lägenheter i våran korridor så det går folk där mycket ofta…

[bimbim]
0

#4 Tack för tipset, men jag tror att om jag gör det till roligt arbete kommer jag fortfarande väckas 5 på morgonen av att tidningsbudet kommer, men då för att hon förväntar sig lek..=)

TinaH
0

jag tror inte du ska göra så stor sak av det, eftersom du är hundvakt.
Bättre att du på natten stänger in henne i köket, med hjälp av ett kompsternät, eller rent av en bur, så hon kommer in på en liten, trygg yta.

Lycka Till! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[bimbim]
0

#6 Tack för tipset, tyvärr blir det inte mindre än min etta på 25 kvadrat, finns inget rum mer än mitt här. Men du har nog rätt, för kort tid att göra något. Tycker så synd om henne som tror hon måste vakta mig från varenda boende i huset.

TinaH
0

hihi..en 1a på 25 kvadrat var det…fick mig att få mig att små skratta….*S*
Nä du har rätt, men en hund blir lungnast och tryggast om du har det på en så liten yta, men givetvis på dagarna kan få tillgång till den "stora" lägenheten! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[bimbim]
0

#8 haha, jo, jag får testa det =) hon bor i hus i vanliga fall, tog ett tag innan hon förstod att hon skulle bo på samma kvadrat som tvättstugan är på hemma…=P