Ni med rottis blandningar!
Hur mycket vägde er rottisblandis valp? Tamlin är blandning mellan rottis & Kangal. Kangalen är större än rottisen så jag antar att Tamlin ska ligga lite över medel vad gäller vikten på rottis. Han är 13 veckor nu och sist jag vägde han så vägde han 12 kg, det var för ungefär en vecka sen. Han går upp ungefär 1 kg i veckan nu. Är det normalt?
Hans mamma var en väldigt liten rottis tik dock.

Nu har jag iofs ingen rottisblandning, men med tanke på att både rottis och speciellt kangal kan bli ganska stora så låter det du skriver fullt normalt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Okej, bra. Får se om fler svarar :) Jag vill veta vad rottisar ligger på ungefär. Sen kan jag själv tänka mej att det inte är konstigt om han överstiger det med något/några kg. Jag vill ha koll så att han inte växer för fort eftersom att han kommer att bli så stor
Albin är ju Rottweiler, Schäfer, Groenendeal och Siberian Husky och när han va runt 8 veckor så vägde han stadigt 10 kg. Sen när han va 12-13 veckor så vägde han runt 15-16 kg.
Hans mor var väldigt smärt och smidig medans hans pappa var bred och tung så han blev väl något där emellan. Hans mor vägde bara 24 kg men va stor och hans far väger runt 40 kg så han väger 32 kg som 3 ½ åring..

#5 Oj, då väger Tamlin ganska lite.. Kangalen är ju större än alla dom där raserna.. Fast jag är ganska glad att han inte är för tung, men jag vill heller inte att han ska ligga under den normala vikten.

#5 så länge han inte är för smal eller överviktig så tror jag inte att det är någon fara alls
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

min vovves mamma var hälften rottis. men eftersom hennes pappa är bordercollie så tror jag inte att jag kan bidra med så mycket :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Min bebis är Rottis/Berner Sennen, men han är en omplaceringshund, så jag har bara haft honom i knappt 3 månader av hans 5åriga liv, så tyvärr kan jag inte heller bidra med ngn hjälp här…

#6 Han är lite för smal. Så vi får se nu med det här nya fodret om det blir bättre :)