Anfallen
Det har gått ca 3 veckor sedan Ike blev attackerad av en hund här i mitt oråde. Vi var ute på vanliga nattrundan innan sova dags och klockan kan ha varit runt 23.00 vi hade just blivit klara och var på väg hem från ängen där vi hade mysigt i den svala men ändå mysiga luften.
Ike blåser upp sig och då ser jag en hund som kommer utan koppel, jag ser att Ike är lite osäker och säger sitt. När jag säger sitt hör den andra hunden mig och vänder rakt mot oss och boter Ike i kinden, Ike i sin tur tar tag om den andra hunden och kastar omkull han, jag tar snabbt in Ike och får han ifrån den andra hunden.
Jag går mor ljuset i panik för att kolla skadan och hoppades att ägaren till den andra hunden som nyss kommit dit gör det samma, men nej.. När jag vänder mig för att fråga hur det gick med hennes hund, var hon borta och allt jag hörde från henne var "oj jag såg er inte"
Jag vet inte vem tjejen är eller något sånt, vet bara på ett hum i vilket omårde hon bor. Vad ska jag göra? polisen säger att de inget kan göra då jag inte vet exakt vem hon är eller var hon bor..
vad ska jag göra?
Jag skulle försöka luska lite. Hoppar henne hund på din, finns det en chans/risk att den har hoppat på andra också. Du känner inga andra hundägare i området som du kan prata med? Vet inte hur lagligt det är, men om du har en mobil med kamera, kanske du kan ta en bild av henne om du ser henne på stan eller något. Kanske polisen kan hjälpa dig mer då.
Medarbetare på jack russel terrier

Ett bra förslag som #1 skrev..Just foto är bra att ha, men Du måste vara säker, känner Du igen henne/hunden ??
För övrigt, det Du skrev Om är en mardröm, rysare.. Usch, finner inga Ord !! Fult att hon bara drog iväg från Er. Kanske någon i hennes område, som också blivit utsatt ?
Hoppas att det löser sig..KRAM
#1 jag har pratat med en 3 personer här i samma område som med har hundar. men ingen av dem har råkat ut för detta.
#2 jag känner igen henne och hunden. senast igår såg jag dem då hade hon barnvagnen och sin 10 åriga sån med sig och han höll i kopplet och orkade knappt hålla hunden när jag kom med min. han fick nästan lägga sig ner på marken för att kunna hålla hunden.
tack jag hoppas med att detta löser sig för det är inget roligt alls. Jag önskar ingen hund en oansvarig ägare.
Har du provat med att prata med henne själv?