Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 810 ggr
Tazzar
0

När man "råkar" se en annons valpar!

Hej!

Någon annan här som också ofta råkar komma in på t.ex. blocket eller annan annonssajt, och sedan råkar se en annons med de mest "perfekta" valparna så att ni bara sitter och tänker på de i flera veckor?
Skrattande

Jobbigt va? Jag sitter just i kampen om att låta bli att titta på denna annons som jag just råkade hitta!

Vad brukar ni fastna för? (ni som brukar snoka runt på t.ex. blocket) Glad

AnneN
0

Haha, jag "råkar" hamna på blocket dagligen och fastnar oftast för schäfervalpar, men igår vart jag dödligt kär! Hittade en kull med högstälda korthåriga jackrussel och jag vill verkligen ha en sån men ser dem så sällan, ser mest lågstälda.

Visst är de bara för underbara? http://www.blocket.se/vi/15286502.htm?ca=1_9_s

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dobben
0

jag fastnar ofta på sidor som tex ada-hundar.org (som min hund kommer ifrån) med gatuhundar från olika länder. jag tycker dom är så otroligt charmiga och vill ta hand om alla xD men fastnar ofta vid blocket också :p

Tazzar
0

#1 Åh vad fina! Kan förstå att du fastnat!

Jag däremot fastnar mest för blandisar (förutom Aniu då Glad), har försökt att titta på renrasiga, men näe! Det är något speciellt med blandisar för mig..!

#2 Jaa! Ada-hundar, sos-animals, hundhjälpen m.m. brukar jag också titta på! Känner verkligen igen det där jag-vill-ta-hand-om-alla-reaktionen man får när man kommer in… Stackars vovvar.

AnneN
0

#3 jo jag har alltid tyckt om de högställda jrt =)

brukar också kika på omplaceringshemmen och vill hellst ta hand om varenda hund jag ser, men jag inser mina begränsningar i det ekonomiska.

_**/Mvh Anne

Tazzar
0

Undrar hur det hade sett ut hemma hos mig om hundar inte kostat pengar………… Fundersam

AnneN
0

#5 här hade det iaf vart fullt med hundar om det inte berodde på pengar och tid

_**/Mvh Anne

[Malin3033]
0

Här hemma hos mig har min granne två högställda tikar. :)

Jag och mamma fastnade för en taxblandning, hon hette Nora, hon finns fortfarande kvar i tankarna, bilden med de bedjande ögonen. undrar hur livet hade sett ut om vi skaffat henne?

neeonbubbla
0

#1 åh vilka underbara Valpar :) så söööööta =)

AnneN
0

Haha snacka om att jag behöver läsa på mer om jrt =/ Har just upptäckt att den högställda varianten heter parson russel =)

(ursäkta OT, ska nu återgå till tråden)

_**/Mvh Anne

Tazzar
0

#9 Tänkte just fråga om det nu fanns högställda JRT *S* Många pratar om dom så började fundera.. Fundersam 

Ingen fara =)

Tazzar
0

Bah, den där annonsen finns kvar än ! Skrikandes

Brukar ni också sitta och "planera" sådär att "OM jag hade den där valpen så skulle bädden finnas DÄR, och matskålen skulle finnas DÄR, och sedan skulle vi gå den DÄR kursen ……………." ?? Räcka ut tungan

AnneN
0

Jag har redan allt planerat för matplats, bädd mm för nästa hund…

_**/Mvh Anne