hund köp
Jag vill veta lite så här bara allmänt vad alla tycker man bör tänka på innan man köper en hund.
Själv är jag hund ägare, så här tycker jag.
Man bör ha haft kontakt med hunduppfödaren fler än en gång innan valp köp. Man bör ha träffat de stolta föräldrarna till valparna, kolla lite om deras meriter, hur de tenderar att vara, kolla lite bakgrund, har de haft Valpar innan? har någon av tidigare Valpar varit sjuka? osv
Men en annan sak som slagit mig för eget intresse är att man bör kolla vad hundarna får för foder. Elvis var uppväxt på köttrester från slaktaren inget torrfoder inget annat än just de där slaktresterna. Elvis var därför ganska grov och det var svårt att få koll på hans mage och han kropp under uppväxt.
Ike är uppvuxen på doggy och hade lättare med skelettet osv men gick däremot inte upp i vikt förrens vi bytte foder. Hur hundarna bor innan de kommer till dig kan med vara värt att veta. Ike bodde på landet och var skygg och det tog tid att få bort, han är inte helt fri än.
vad mer bör man tänka på? Jag känner ju mina uppfödare men funderar på att köpa en till hund nu sedan Elvis dog. Så jag behöver tips.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
okej tack :)