Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: klicker-träning-trix
Läst 551 ggr
-Saandraaa-
0

Vad gör ni med era hundar?

_Det kanske redan finns en sån här tråd och då ber jag om ursäkt om jag startar en ny.
_
Vad gör ni mer era hundar? Tränar/tävlar ni med dom?
När ni är ute och går , vad gör ni då under promenaderna .
Jag behöver helt enkelt lite tips på vad jag kan hitta på med hundarna.  =)

AnneN
0

Tränar lydnad med mål att kunna tävla. På promenaderna blir det lite av varje, gå fritt (hunden går kopplad eller okopplad och nosar hur mkt den vill), lite allmän lydnad (fot, inkallning, sitt, stanna), på promenader kan vi även träna lite balans då hon får hoppa upp på stenar och dyl och göra olika övningar som tex sitt, ligg, sitt fint mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hennum
0

vi cyklar, bara när hästen är med så promenerar vi. vi kastar bollar väldigt mycket. en sak hon hittat på själv är att galoppera rundor med hästen i hagen, eller stå och vakta honom medans han käkar. när vi är ute så tränar vi lite vardagslydnad som att gå fot och sånt, och olika kommandon när hon är en bit bort. ibland åker vi till agilitybanan och tränar Agility, har några hinder hemma oxå vi använder. några inomhusaktiviteter är väl att leta godis och träna in olika nya trix.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Cerrolyn
0

Tränar/Tävlar i lydnad och Agility. Tränar brukssök och rallylydnad (har inte kommit så långt som tävling där än).

Jag har 2 typer av "promenader" det är rastningsrundan där det bara är behoven som gäller ca 20-30 min flera gånger per dag. Sedan har jag promenaden där Ceasar får göra behoven men sedan är det gå som gäller dvs motion detta görs 1-2 gånger per dag där behovsdelen är på 10*3 min och hela rundan tar mellan 1-2 timmar.

**MVH Cerrolyn

Mulla
0

Just nu gör jag och kinston iget.. men ska börja lydnad i April.. Nu lär han sej bara massa trix.. för att få använda huvet till något..

Vill väldigt gärna träna och tävla lydnad.. detta är mitt mål..

Elna
0

Nagli och jag tränar Agility, lydnad, Freestyle, flyball och rallylydnad! ;) Vi tänkte börja spåra. Tävlar inofficieillt på agilitytävlingar och ska leta upp en rallylydnadstävling! ;)

På promenaderna brukar det ibland bli lite boll/frisbeekastning eller balansgång på en stock, hoppa upp på stenar och hoppa upp på vissa saker! ^^ Kan även bli lite freestyleövningar och sånt kul ;)