Min älskling, gissa ras?
Pumi/Lagotto ?

Fel :)
Pudel/amstaff??

(Kungs)pudel är rätt. :)
Weimaraner?

Labrador..? Det var svårt! Pudel var lätt att gissa, men inte den andra rasen.. 
schnauzer?

#7 Schnauzer och pudel är han ^_^ Rätt.
jag har övet i flera år =P
svårare när det kommer en renrasig sak som man aldrig sett förutom och får veta att det är någon bellgisk vallhund (ser ut som schäfer vs collie)
#10 Schäfer, Norsk buhund, Siberian Husky, Collie?
nja, det vi hört är att det ska vara jämte och golden retriever, de är de andra 2-4 raserna vi inte vet, men jag håller med om schäfer, hennes svans och nos är åt det hållet. Hon är dock mycket mindre.
Norsk buhund stämmer faktiskt in perfekt på henne! Visste inte om den rasen..tack för tipset=)
#12 Haha okej! Jag tänkte på Husky direkt när jag såg svansen för den såg lite kortare ut än benen.. =)
liknar en dingo lite tycker jag (har dock för mig att dingo är utdöd vildhund) =P
då klockan är halv 2 nu så orkar jag inte tänka så jag får återkomma i morgon med förslag =P
hehe dingon är inte utdöd, det är från början förvildade hundar som utvecklats till en egen ras :)
Fat det roliga är att hon verkligen ser ut som en! Och hennes mamma och halvbror ser likadana ut, fast större..Så jag tror gubben som hade dem helt enkelt satsade stenhårt på att fixa en tam dingoras..=P Men du har ju rätt om svansen, den liknar verkligen spetshundars i allmänhet, blir hon glad rullar den upp sig som en galning. =D Det jag tycker är roliygt med henne är att hennes huvud är jättelitet i förhållande till kroppen! Men öronen är proportioneliga till kroppen…väldigt lustigt..