namninsamling- veterinärvård
Regeringen har just slopat momsen på hotellrum (man kan ju undra om det inte finns en självhjälpssyfte i det) men vi djurägare betalar fortfarande 25 % moms på de redan dyra veterinärbesöken. Bifogar länken till en protestlista som ska skickas till Anders Borg i april. Skriv på!

Redan skrivit på =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Likaså Jag
..det var någon vecka sedan.
Har skrivit på nu!

Inte är det billigt, trots försäkring
Nicko's operation kostade detta, givetvis TÄNDERNA fick Vi ju betala, inget som gick på försäkringen…Men så här såg notan ut….
Undersökning/behandling 480:-
Laboratorieundersökning 600:-
Narkos/sedering 980:-
Operation 2.050:-
Tandsten 640:-
Profylax 290:-
Faktura/frakt/ ex.avgift 110:-
Summa___________________4.120:-
Moms_____________________648:40
summa ink.moms___________5.150:-
Försäkring ersättning >>>>>>1.908:-
Att betala__________________3.242:-
HOPPAS ALLA LÄSER OCH SKRIVER PÅ…Husse har tagit en extra dyr försäkring 1.600:-/år hos Agria..Tycker de kunde slopa momsen, det kostar tillräckligt ändå.
OBS: Nedre framtänderna som de plockade bort på Nicko. Husse har varit duktig att borsta, de sista två åren. Men det var försent ändå, tydligen. Så hjälp Era vovvar med Tänderna ! KRAM
Operationen gjordes den31 januari 2008..

Nicka Jätte intressant att se vad det kostar hos vetten =)
_**/Mvh Anne

#5 TACK
Man betalar försäkring och tror sedan
, att det mesta som försäkringsbolagen betalar..Men så är det inte !
EX: VARFÖR ?? Skulle Vi betala: faktura/frakt/ex.avgift ?? När Vi betalade direkt på plats !! Ska man behöva betala 110:- ?? Något som Jag aldrig kan förstå !! Ska fråga Om det, när Vi tar bort stygnen på honom. Eller vad tycker Ni ??

#6 kan det inte vara expeditionsavgift som är 110kr? mao pappersarbetet…
_**/Mvh Anne

#7 Ja, det som står i #4 kvittot är det ju…Sen de 600:- som Vi valde själva, för att knölen skickas till analys..Själv tycker Jag att De tar så bra betalt för allt..Nää..kan De slopa moms på hotellrum ! Så är det här minst lika viktigt, för alla djurägare.