Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 684 ggr
Cerrolyn
0

Vad gör du?

Om du skulle bli sjuk, vem tar hand om din hund då?

Jag har den turen att mina barn kan hjälpa mig, men sedan har jag också en kompis, min pappa och min moster. Min man är inte hemma i veckorna men om jag är sjuk på helgen så tar han hand om Ceasar.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Jag har en sambo som sköter allt om jag blir sjuk, tidigare då jag bodde ensam så hade jag en snäll granne som hjälpte mej, har även snälla vänner som ställer upp om det är kris.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elna
0

Om jag är sjuk så brukar Nagli vara hos sin dagmatte på vardagarna, annars kan jag ha henne hemma och ändå ta smårundor och träna småsaker. Som tur är så brukar jag nästan aldrig vara sjuk och om jag väl är det så blir det inte värre av att trna lite! ^^

Om det är på helgerna brukar mamma, pappa eller syskonen fixa promenaderna och så! :)

wiljoh123
0

Min dotter Wilma brukar hjälpa mig att gå ut med Sigge när jag är sjuk!

Ninnii
0

#3 Hej syster yster!

[Vargnatt-]
0

Min sambo tar Aramis när jag är sjuk, funkar inte det så är sambons mamma gärna hundvakt :)

Elcyion
0

Så länge jag bor kvar här tar syrran hand om Molly. När jag flyttar (sen) så har jag en pojkvän som hjälper till i så fall.

Fördelen är att jag har en hund som klarar tre vändor runt kvarteret ett par dagar rätt så bra. Det är inte akut om jag skulle bli sjuk.

Medarbetare på jack russel terrier

mumsan
0

Min man och jag hjälps åt. Har varit sjuk/opererat ena knäet och kan fortfarande inte gå så mycket och det går bra när man är två.

Nicka
0

Oj..inga som helst problem, hos MigGlad

Har tre vuxna barn, Husse såklart…alla Mina grannar är tokig i honom. De har tom. frågat Om De får låna honom !!!

Neeeej…aldrig i Livet, att Jag lämnar hos grannar Förvånad!

Tänker på Nicko's tidigare Liv, innan han kom till MigGråter..När han blev grymt misshandlad hos en familj i Göteborg. Han behöver en stadig tillvaro, hos De han känner.

Gullan402
0

Förra våren fick jag vattkoppor (inte roligt i min ålder!!!) men vår Findus klarar sig bra själv… barnen släppte ut honom på tomten (där han å andra sidan brukar vara annars med) Stora flickan piggade på sig före oss andra (hon insjuknade först) så efter några dagar började hon vara med hunden ute på tomten o aktivera honom lite. Tur nog har vi en hund som "accepterar" att matte inte mår bra… han tillbringade mkt tid brevid mig i dubbelsängen när jag var dålig.
Grannar har vi men då skulle det bara bli en kort rastningsrunda o är han hos min lillebror som är hundvakt ibland så blir det visserligen långa koppelpromenader o soffvärmning men ingen aktivering. Men Findus verkar inte lida av det… periodvis pga hög arbetsbelastning lr dåligt väder så klarar han sig bra ändå. Aktiverar honom gör vi givetvis till viss del även inne.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!