Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: bok-filmtips
Läst 1671 ggr
Elcyion
0

Min bästa vän - Marie Hansson

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bästa vän är en bra och inspirerande bok av Marie Hansson. Marie är utbildad av Anders hallgren. I den här boken har hon samlat ihop olika aktiveringar som du och din hund kan göra tillsammans. Den är en lättläst bok som passar från tonåren och uppåt. Bokens aktiveringsdel är indelad i fyra olika kategorier:

Balansarbete, Nosarbete, Problemlösningsuppgifter, Inlärning på skoj och till nytta. 

Det jag gillar bäst med den här boken (förutom att den är lättläst) är att hon ofta tipsar om hur man kan försvåra en viss övning. Tex försvåra balansera på en sten genom att be hunden utföra olika konster och trix.

Detta är helt klart en av de bästa hundböcker jag har läst inom aktivering!

Jag har lagt till betygsättning i inlägget, för att ni medlemmar ska kunna betygsätta boken.

Medarbetare på jack russel terrier

AnneN
0

Verkar vara en intressant bok, tack för tipset =)

(fixade in bilden åt dig, hoppas det inte gjorde nått)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elcyion
0

Kolla pmet jag skickade till dig Flört Säker på att du inte är tankeläsare?

AnneN
0

#2 haha ja ibland kan man ju nästan tro det =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
0

Tycker oxå att det är en väldigt bra bok!

[Malin3033]
0

Håller med dig Elcion, otroligt bra och inspirerande bok. jag ville göra allt på en gång med min hund. Först blev det "hopp upp på stenen", och nu "hopp upp, BRA, sitt fint"

tycker det är väldigt bra att hon skriver hon man kan försvåra trixen, ibland har man ju inte fantasin med sig. ;)

Cerrolyn
0

Elcyion - Varför inte sammanfatta så vi kan göra en artikel med boktips. Andra kan ju också hjälpa till.

**MVH Cerrolyn

Elcyion
0

#6 Ceasar_Gold: Kan du utväckla lite mer hur du tänkte dig? Förstod inte riktigt.

Cerrolyn
0

Du har nu skrivit några inlägg här där du tipsar om böcker (super bra ide). Varför inte samla dem i ett dokument och skicka till någon av oss så vi kan göra en artikel av det.

Hade inte varit så dumt tycker jag. Vet dock inte vad Anne och Tina tycker om den iden.

**MVH Cerrolyn

Elcyion
0

Jag funderar lite över hur det blir med uppdateringen. Det kommer ju nya böcker hela tiden.
Går det att söka på innehåller i artiklarna, så folk kan söka på en viss bok? Det var lite min tanke. Att skapa ett "bibliotek" där folk kunde kolla upp olika böcker innan de köpte dem. Förhoppningsvis kunna ställa frågor om dem också innan köp om de undrar något.

Gullan402
0

#9 jättebra initiativ. Hoppas sajtvärdarna lr medhjälpare kan fixa en ny rubrik i forumet o sen flytta alla boktrådar dit.

Hm…jag har nog inte läst riktigtGenerad ser nu att det finns en kategori som heter boktips… hur som helst en mkt bra idé, tack!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!