Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1180 ggr
CarolineO
0

Emil har fattat!!!

NU har Emil fattat att man inte får voffa på andra hundar när man är ute på promenader  =0)       Ljuva lycka!
I förrgår träffade vi lilla Molly som han alltid skäller mot och vill äta upp, men han brydde sig inte. Igår träffade vi en hund med munkorg i kiosken, så jag tänkte att det skulle bli bråk, men Emil bara satt o tittade på honom, sen kom där en uppe på trottoaren, ganska nära, och jag tänkte att det blir nog för mkt med 2 st samtidigt, men han bara satt o tittade  =0)             Sen kom Tyson, och han sa inget då heller, de är ju vänner, men han brukar ändå morra när han kommer…

Imorse träffade vi en grandis vi aldrig sett innan, men han sa inte ett ljud. Han bara fortsatte gå    Skrattande

Träning ger färdighet, eller vad är det man brukar säga??  *s*

Han fick såklart en massa gotte och pussar o kramar!

[Vargnatt-]
0

Grattis! :)

AnneN
0

Härligt =) Vad kul att det går så bra för er =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KickanLilja
0

vad roligt! Den känslan är underbar!

Cerrolyn
0

Grattis. Jag tycker att det är en underbar känsla när man lyckas med något :D

**MVH Cerrolyn

SparklingTindra
0

VAd kul! Grattis! =)

CarolineO
0

Det håller fortfarande i sig =0)     Igår träffade vi den stora rottisen som han har velat äta upp innan, men han brydde sig inte direkt… Han tittade lite intresserat, men bara fortsatte gå!!!
Sen träffade vi en katt, de brukar också stå högt upp på menyn, men han bara tittade då också!!!

Han har nog fått ett halvt kilo leversnittar den senaste veckan så duktig som han har varit!!!     Det är så skönt att det funkar!!! Skrattande

Så imorse, var han lite knäpp… Han hade så bråttom och han bara älgade fram utan att bry sig om var jag var. Så jag ryckte i kopplet lite för att få hans uppmärksamhet, men han vägrade sluta! Så ryckte jag igen (han är ju en stor hund, så man får ta i ganska mkt för att han över huvud taget ska märka det) o då tittade han snabbt på mig, sen snurrade han runt o fortsatte rycka…. Då drog jag till i sidled istället och grymtade nåt om att han fick ge sig…     Då tittade han på mig och kröp ihop som om han menade "slå mig inte"        Det var inte som han lurades heller, han var rädd!!! FÖR MIG!!!!!   
Och jag, som den tönt jag är med mina djur började nästan lipa där jag stod!!! Så jag satte honom ner och pussade o kramade honom en lång stund….                Fy fasen vad dåligt det känns när djur har blivit illa behandlade innan och tror att man själv ska göra likadant!!!       Stackars liten… Men samtidigt måste man ju kunna säga ifrån…     Men fy…. den blicken glömmer jag inte på ett tag… *snyft*

blackangel
0

oh önskar jag lyckas med min gugge manGenerad

CarolineO
0

Ja, d e bara o kämpa på!!! Och faktiskt, ju mer man kämpar, desto nöjdare blir man när man lyckas   =0)