Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 660 ggr
AnneN
0

Dator kan översätta hundspråk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cerrolyn
0

Fast de har kommit långt med AI så tror jag inte att detta kommer att funka för att hur mycket vi än forska om det. Människan själv kan ju inte peka på att just det lätet och just det kroppsspråket betyder det, vi kan gissa. Men då ingen kan hundspråk på samma sätt som en hund så kan vi inte veta med 100% säkerhet att hunden säger detta. Men vi vet på ett ungefär vad det betyder.

Så nej, jag tror inte att detta är fullt möjligt, men tror ändå att det kommer att säljas bra.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Vad tror du själv?

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Jag tror precis som dej att det inte kommer att fungera speciellt bra men det kommer säkert vara många som blir lurade att köpa det ist för att själv läsa på om hundens kroppspråk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tazzar
0

Jag tror att hundspråket är mycket större än så.

Håller med #1 och #3 helt.

Hennum
0

43 procent är ju inte särskilt imponerande. kommer nog ta en himla tid innan de får det ens att bli rätt i 60% av fallen. och jag tror nog oxå att hundarnas språk är aningen mer komplext än så.

vad är det för mening med att ha en maskin som ska förstå sitt djur? det kommer aldrig ge samma sak som när man själv lyckas förstå ett annat djur än en människa. det är ju fantastiskt att själv kommunicera med djur. det borde man uppmuntra istället.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Cerrolyn
0

"det är ju fantastiskt att själv kommunicera med djur. det borde man uppmuntra istället."

Mycket bra formulerat.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

om en dator kan översätta hundens språk….då är jag karl den tolfte! *S*

Då kan vi göra detta liiite mer långsökt, och ställa oss frågan….

vem styr och progrramerar en dator?!?
- Jo en människa.

så åter igen så har nån gjort ett "bra" försök till och tjäna pengar… =)

Så jag tar av mig hatten och säger:
- Grattis till ännu ett "bra" försök! *S*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~